به گزارش پارس نیوز، 

آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس‌جمهور منتخب مکزیک، از دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای اینکه مدتی است از توهین کردن به کشور و ملت مکزیک خودداری می کند، تشکر کرد!

اوبرادور روز گذشته گفت: «مدتی است که او [ترامپ] در اظهاراتش علیه مکزیکی ها بسیار محتاط بوده و از سخنان وقیحانه خودداری کرده است. جا دارد که از او برای این کار تشکر کنم. تا حالا همه چی خوب بوده و احترام حفظ شده است».

دونالد ترامپ در طول رقابت های انتخاباتی خود، مکزیک را عامل اصلی مهاجرت غیرقانونی از مرزهای جنوبی آمریکا و قاچاق مواد مخدر دانست. او همچنین از احداث دیوار مرزی با هزینه 25 میلیارد دلاری خبر داد و اصرار داشت مکزیک باید این هزینه را پرداخت کند.

ترامپ بارها در سخنرانی های نژادپرستانه خود مدعی شد مهاجران مکزیکی با خود مواد مخدر، جرم و جنایت و خشونت جنسی را وارد آمریکا می کنند. اوبرادور چندی پیش، در واکنش به تصمیم رئیس جمهور آمریکا درباره ساخت دیوار مرزی اعلام کرد هیچکس نمی‌تواند کشورش را با ساخت یک دیوار تهدید کند.

رئیس جمهور منتخب مکزیک همچنین اعلام کرد مذاکرات دوجانبه در خصوص توافق تجارت آزاد آمریکای شمالی موسوم به نفتا در مسیر خوبی قرار دارد؛ ولی هنوز نتیجه ای حاصل نشده است.

دونالد ترامپ روابط پرتنشی با انریکه پنانیتو، رئیس جمهور پیشین مکزیک داشت. پنانیتو در ماه فوریه سال جاری میلادی دیدار با ترامپ در کاخ سفید را لغو کرد. علت لغو این ملاقات، اصرار ترامپ به مکزیک در خصوص پرداخت هزینه احداث دیوار مرزی بود.