به گزارش پارس  بی بی سی نوشت: احتمال خروج یونان از منطقه پولی یورو افزایش یافته است. ولی برخی شرکت کنندگان در نشست کابینه انگلیس از جمله نیک مک پرسون رئیس خزانه داری همچنان بر این باورند که یونان، می تواند برای ادامه حضور در منطقه یورو با رهبران اتحادیه اروپا به توافق برسد.

مقام های رسمی انگلیس بر این باورند که خروج یونان از منطقه یورو، موجب از دست رفتن پس اندازهای مردم و رشد فزاینده نرخ تورم و کاهش شدید ارزش پول ملی این کشور خواهد شد. شرکت های یونانی نیز با مشکلات مالی زیادی روبرو خواهند شد و حذف یورو و معرفی مجدد دراخما پول ملی یونان، بانک ها و شرکت های انگلیسی را با مشکلات جدی روبرو خواهد کرد.

اگر غیر از یونان، سایر کشورهای اروپایی که اقتصادی ضعیف دارند، از آتن تبعیت کرده و از منطقه یورو خارج شوند، این مساله تاثیرات منفی به مراتب بدتری بر اقتصاد انگلیس خواهد داشت.

خبر دیگر از تحولات یونان اینکه، آلکسیس تسیپراس نخست وزیر این کشور ابراز اطمینان کرد که دولت یونان با شرکای اروپایی خود طی روزهای آینده به توافق نهایی خواهد رسید.

وی پس از دیدار با ورنر فایمن صدر اعظم اتریش در شهر وین، تصریح کرد که یونان مطمئن است که با شرکای اروپایی خود طی روزهای آینده به توافق نهایی دست خواهد یافت.

اعتبار برنامه نجات اقتصادی یونان 28 فوریه یعنی 19 روز دیگر به پایان خواهد رسید ولی دولت جدید یونان اعلام کرده است که حاضر نیست سیاست های ریاضتی تحمیل شده از سوی وام دهندگان بین المللی را اجرا کند.