به گزارش پارس ، نسرین یادگاری در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: انجیر، از میوه های مقوی، شیرین و سودمند برای بدن با ارزش غذایی فراوان است.

کارشناس تغذیه ی مرکز بهداشت استان مرکزی افزود: این میوه کوچک حاوی مقادیر فراوانی املاح، پتاسیم، منیزیم، کلسیم و فسفر است و علاوه بر این، منبع مغذی از ویتامین A، B و C است.

یادگاری با بیان این که « انجیر حاوی قند فراوان است» گفت: چون قند این میوه طبیعی و از نوع فروکتوز است برای بدن بسیار سودمند است که مشکل آفرین نیست و به راحتی می توان آن را مصرف کرد.

وی با بیان این که « انجیر حاوی مقادیر فراوانی فیبر است» ، تصریح کرد: می توان برای تامین فیبر مورد نیاز بدن انجیر را در رژیم غذایی قرار داد و با مصرف آن، ۲۰ درصد نیاز روزانه ی بدن به فیبر را تامین کرد. چون فیبر موجود در انجیر فیبر غیرمحلول است به برطرف کردن یبوست کمک می کند.

کارشناس تغذیه ی مرکز بهداشت استان مرکزی با تاکید بر این که « انجیر برای افرادی با چربی، کلسترول و قند خون بالا سودمند است» ، ادامه داد: مصرف روزانه ۴۰ گرم انجیر (معادل حدود دو یا سه انجیر و معادل یک واحد میوه) برای بزرگسالان توصیه می شود. با توجه به این که بزرگسالان روزانه به دو واحد میوه نیاز دارند می توانند یک واحد آن را با خوردن انجیر تامین کرد.

یادگاری با بیان این که خاصیت ادرارآوری انجیر سبب دفع سموم از بدن می شود، ادامه داد: این میوه چاق کننده است و افرادی که به اضافه وزن تمایل دارند می توانند از آن استفاده کنند. هم چنین با مصرف آن شادی و سرحالی در فرد ایجاد می شود. البته مصرف بیش از اندازه ی آن سبب نفخ شکم و اسهال می شود.

وی با بیان این که « انجیر به تقویت دستگاه هاضمه کمک می کنند و چون حاوی فیبر است کارکرد دستگاه گوارش را بهبود می بخشد» یادآور شد: سلول های بد چربی که بر اثر آلودگی هوا در بدن ایجاد می شود به واسطه مصرف انجیر از بدن دفع می شود و از این نظر بسیار مفید است. باید توجه داشت در زمان خرید، انجیری با پوست صاف، تازه و عاری از هر بوی ترشیدگی خریداری شود هم چنین فقط در زمان مصرف شسته شود و شسته شده این میوه در یخچال نگهداری نشود.