به گزارش پارس به نقل از مهر، سردار کمال هادیان فر رئیس پلیس فتا عصر سه شنبه در مراسم ملاقات سفرا و روسای سازمان های بین المللی مستقر در تهران اظهار داشت: میزان کابران اینترنت از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۲ دو برابر شده است و امروز ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون نفر به اینترنت دسترسی دارند و این در حالی است که ۱.۲ دهم میلیارد از این افراد در کشورهای در حال توسعه هستند که در این میان تنها در چین ۵۶۵ میلیون کاربر وجود دارد.

وی ادامه داد: هم اکنون ضریب نفوذ اینترنت در جهان در هر ۱۰۰ نفر ۳۹ نفر است و این آمار در ایران ۶۱ نفر است.

همچنین میزان ضریب نفوذ تلفن در دنیا ۸۱ نفر و در ایران ۹۱ نفر است.

امروز بیش از ۴۵ میلیون نفر ایرانی به اینترنت دسترسی دارند در حالی که ۲۹ میلیون نفر آنان را جوانان تشکیل می دهند.

رئیس پلیس فتا افزود: ۴۱ درصد کاربران ایرانی از اینترنت برای سرچ اطلاعات و اخبار، ۱۹ درصد خدمات بانکداری الکترونیکی، ۱۶ درصد دانلود، ۱۴ درصد شبکه های اجتماعی و ۱۰ درصد به عنوان فروشگاه اینترنتی استفاده می کنند.

به گفته هادیان فر با ورود به دنیای جدید دیگر هیچ کشوری امنیت محض ندارد و تفکر مجرمان ۲ هزار سال است که تغییر نکرده است. فقط در گذشته مجرمان دارای هیکلی بزرگ و قوی و مغزی کوچک بودند اما مجرمان امروز دارای جثه ای کوچک اما مغزی بزرگ هستند. جرایم دنیا به سه دسته فیزیکی، تکامل یافته و نوظهور تقسیم می شود.

وی با بیان اینکه در سال ۲۰۱۱ در ۲۰ کشور ۸ میلیون و ۲۰۰ هزار جرم اینترنتی رخ داده است افزود: ۷۰ درصد جرایم اروپا، ۵۰ درصد جرایم آمریکا و ۴۰ درصد جرایم آسیا فراملی هستند که باید با همکاری های منطقه ای تشکیل شود.

در سال گذشته مجرمان اینترنتی ۱۰۵ میلیارد دلار درآمد کسب کردند و ۴۸۸ میلیارد تومان به زیرساخت های کشورها خسارت وارد شد.

وی با اشاره به فعالیت پلیس جرایم سایبر ایران افزود: این پلیس اواخر سال ۸۹ افتتاح شد در حالی که قوانین جرایم رایانه ای ما سال ۸۷ در ۵۶ ماده تصویب شد. این پلیس هم اکنون در ۳۲ استان فعال است و در هفته نیروی انتظامی نیز در ۵۶ شهرستان راه اندازی شد.

هادیان فرافزود: امروز پلیس فتا مجهز به آزمایشگاه موبایل، کامپیوتر و نت برد است.

وی گفت: این پلیس سال ۹۰،۳۲ درصد جرایم اینترنتی رخ داده در کشور را کشف کرد که این آمار سال گذشته به ۴۹ درصد رسید و در شش ماهه نخست امسال به ۶۴ درصد افزایش یافت این در حالی است که این آمار در کشورهای توسعه یافته ۲۵ درصد است.

هادیان فر با برشمردن مهمترین جرایم اینترنتی در کشور اظهار داشت: ۸۱ درصد جرایم مالی، ۱۳ درصد اخلاقی، ۳ درصد سیاسی و ۲ درصد سرگرمی و کنجکاوی است.

وی در مورد عملکردهای بین المللی این پلیس گفت: تاکنون در ۴ عملیات بین المللی مقابله با داروهای قاچاق شرکت کرده ایم.

رئیس پلیس فتا در پایان افزود: همچنین سایت بین المللی پلیس فتا امروز افتتاح می شود. این سایت، به عنوان سایت فارسی پلیس فتا پس از سایت سایبری پلیس چین دومین سایت پربیننده پلیس های سایبری دنیا است.