به گزارش پارس به نقل ازمهر، علی جنتی در حاشیه جلسه دولت در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر درباره انتخاب فیلم" گذشته" به عنوان نماینده ایران در اسکار و برخی انتقادها که به این انتخاب وارد شده است و اینکه وزارت ارشاد برنامه ای برای ارزیابی مجدد در این زمینه دارد یا خیر؟ اظهار کرد: کمیته ۱۲ نفره ای از چندین ماه قبل و حتی قبل از انتخاب دولت یازدهم کار خود را برای برگزیدن نماینده ایران در اسکار آغاز کرده و در این خصوص تصمیم گرفته اند.

وی افزود: این گروه در ابتدا ۱۲ فیلم را برای بررسی انتخاب کردند که در نهایت به ۲ فیلم" گذشته" و" دربند" رسیده و در نهایت" گذشته" را انتخاب کردند.

جنتی تصریح کرد: درست است که فیلم" گذشته" با همکاری فرانسه ساخته شده است اما این فیلم، یک فیلم ایرانی است که کارگردان، فیلمبردار و دو نفر از بازیگران آن ایرانی هستند. ما باید به این انتخاب احترام بگذاریم و وزارت ارشاد بنایی برای دخالت در این خصوص ندارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره تخصیص اعتبارات فرهنگی به استانها نیز تصریح کرد: بر اساس آنچه از سوی دولت به وزارت ارشاد ارائه شود، اقدام خواهیم کرد. ما منتظریم هر آنچه بر اساس اصلاحیه بودجه به وزارتخانه تخصیص یابد نسبت به اختصاص اعتبارات فرهنگی به استانها اقدام کنیم.

جنتی درباره حضور در جلسه کمیسیون فرهنگی و نظر نمایندگان به بازگشایی خانه سینما نیز گفت: بنده در این جلسه حضور یافتم، عده ای از نمایندگان معتقد بودند که چرا خانه سینما بازگشایی شده است و شاید این اقدام غیرقانونی باشد که بنده هم در پاسخ گفتم وزارت ارشاد بر اساس قانون کار خود را دنبال خواهد کرد.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگاری که ارزیابی وزیر ارشاد را از پوشش رسانه ای سفر رئیس جمهور به نیویورک جویا شده بود نیز اضافه کرد: پوشش رسانه ای سفر رئیس جمهور به نیویورک از حد انتظار کمتر بود چرا که می توانستیم در رسانه ها به دیدارها و سخنرانی هایی که رئیس جمهور در نیویورک داشت بیشتر بپردازیم.