به گزارش پارس به نقل از فارس در اسلام آباد، یک مقام طالبان از حضور « عبدالقیوم کرزی» برادر حامد کرزی رئیس جمهور افغانستان در مذاکرات مخفیانه با طالبان خبر داد.

به گفته وی، تنها چند روز پس از بسته شدن دفتر سیاسی طالبان در قطر، عبدالقیوم کرزی برادر بزرگتر حامد کرزی به تیم مذاکره کننده دولت افغانستان پیوست.

این مقام طالبان افزود: عبدالقیوم برای بررسی نحوه احیای مذاکرات صلح، در جلسه ای با مذاکره کنندگان طالبان در دبی دیدار کرد.

به گفته وی، دولت کرزی به منظور متقاعد کردن طالبان برای انجام مذاکرات، نمایندگان خود را برای دیدار با شخصیت های طالبان به دبی اعزام کرده است.

این مقام طالبان اگرچه از ارائه جزئیات بیشتر درباره این مذاکرات خودداری کرد اما تصریح کرد که عبدالقیوم فرد قابل قبول تری برای انجام مذاکرات صلح با طالبان در مقایسه با حامد کرزی است.

این عضو طالبان که خود نیز در قطر حضور داشته است، همچنین در گفت وگو با روزنامه « تریبون» پاکستان، گفت که « معصوم استنکزی» رئیس دبیرخانه « شورای عالی صلح افغانستان» رهبری تیم مذاکره کننده دولت با تیم طالبان (به رهبری « شیرعباس استنکزی» که از اعضای ارشد تیم مذاکره کننده طالبان در قطر است) را بر عهده داشته است.

با این حال، « ذبیح الله مجاهد» سخنگوی طالبان با رد خبر مذاکرات مخفیانه دولت با طالبان گفت: ما اعتقادی به مذاکرات مخفیانه نداریم و انجام هر نوع مذاکره در دبی را تکذیب می کنیم.

حامد کرزی رئیس جمهور افغانستان هفته گذشته از طالبان خواست تا به افغانستان بیایند و دفتر خود را به همراه پرچم و تابلوی خود در این کشور بازگشایی کنند.

وی در گفت وگو با خبرنگاران گفت که طالبان درصورت بازگشایی دفتر خود در داخل افغانستان تحقیر نخواهند شد.

کرزی همچنین از طالبان خواست تا با عدم پیروی از دستورالعمل های خارجی ها، به فکر منافع افغانستان باشند.