به گزارش پارس علی زارعان مدیر گروه کودک شبکه دوم سیما در گفت وگو با تسنیم، از رونمایی نوشت افزار پاک با طرح « کلاه قرمزی» و « سنجد» در جشن تولد بیست سالگی این شخصیت عروسکی محبوب ۲۰ سال اخیر خبر داد و گفت: طبق توافقات صورت گرفته میان عوامل تولید کلاه قرمزی و مدیران شبکه دوم سیما با دفتر نشر آزاده نوشت افزار کلاه قرمزی و سنجد طراحی و ارائه خواهد شد.

وی گفت: ما تمام تلاش خود را کردیم که نوشت افزار کلاه قرمزی به عنوان یک برند محبوب و معقول برای بچه ها و خانواده ها همراه با پیام های فرهنگی بر روی دفترها و نوشت افزار دانش آموزان این سرزمین قرار بگیرند و کار نهایی را تا شهریور ما به بازار عرضه کنیم، اما متأسفانه این امر مقدور نشد و ما بازار اولیه لوازم التحریر را از دست دادیم. امنون مشغول طراحی تکنیکی زیر نظر عوامل تولید کلاه قرمزی هستیم که این نوش افزار طی روزهای آینده برای چاپ آماده شود.

زارعان با بیان این مطلب که هنوز برنامه های روز تولد ۲۰ سالگی « کلاه قرمزی» نهایی نشده است، گفت: این جشن روز جمعه ۱۹ مهرماه که روز کودک و رسانه نام گذاری شده است، برگزار می شود و در آن نخستین تولیدان نوشت افزار پاک با طرح کلاه قرمزی و سنجد رونمایی می شود.

مدیرگروه کودک شبکه دوم سیما در پاسخ به این پرسش که شخصیت کلاه قرمزی تا چه اندازه می تواند در کنار نوشت افزارهای اسلامی و ایرانی تولید شده در بازار رقابت کند، گفت: به نظرم « کلاه قرمزی» در هر حالتی مشتری خاص خود را دارد، ورودش در کنار سایر برندهای اسلامی و ایرانی به بازار مهم است، ان شاءالله شاهد صعود آن در آینده خواهیم بود. هم چنین هر یک از فضاهایی که شرکت هایی مانند « روشنا» ، « قاصدک» و « شکرستان» کار کرده اند، در حوزه مذهبی، فرهنگ دفاع و جهاد و سایر بخش ها می تواند به بیرون راندن نمادهای غربی از بازار منجر شود، هم چنین در بازار لوازم التحریر ایرانی باید تنوع را به وجود آورد و این مجموعه ها در کنار یکدیگر می توانند بازار لوازم التحریر را با فرهنگ ایرانی اسلامی پرکنند.

وی با اشاره به اینکه نوشت افزار کلاه قرمزی همراه با نمادها و پیام های فرهنگی عرضه می شود، گفت: در صدد هستیم تا از پشت جلد دفترها برای ارائه پیام ها و نوشته های فرهنگژی و آموزشی برای دانش آموزان استفاده کنیم تا به رشد فرهنگی آن ها کمک کنیم.

زارعان در پایان از در دست انجام بودن کتابخانه ای ویژه کودکان نابینا و ناشنوا در پورتال جامع هزار و شصت و شونزده خبر داد و گفت: اقدامات اولیه در تعامل با کتابخانه ملی کودک و نوجوان انجام شده است.