به گزارش خبرنگار پارس، دانشمندان آمریکایی موشک های کره شمالی را مورد بررسی قرار دادند و به این نتیجه رسیدند که برخلاف اظهارات کاخ سفید، موشک های کره شمالی نه تنها می توانند پایگاه های نظامی آمریکا در منطقه را مورد هدف قرار بدهند بلکه قادرند هدف هایی در خاک آمریکا را نیز مورد حمله قرار دهند.

دانشمندان موشک های تحت اختیار کره شمالی را در قالب زیر تقسیم بندی کرده اند:

موشک اسکاد- دی : این موشک دارای برد ۷۰۰ کیلومتری است و می تواند هر هدفی رادر کره جنوبی و بخش هایی از ژاپن مورد حمله قرار دهد.

موشک نودونگ : این موشک برد ۱۰۰۰ کیلومتری دارد و می توند ژاپن و برخی از پایگاه های نظامی آمریکا در اقیانوس آرام را هدف قرار بدهد.

موشک تایپودونگ -۱ : برد این موشک ۲۲۰۰ کیلومتر است. قابلیت های این موشک به طور کامل آزمایش نشده است اما طبق برآورد دانشمندان برد این نوع از موشک های ارتش کره شمالی تا ژاپن، بخش هایی از روسیه و آسیای مرکزی و برخی از پایگاه های نظامی آمریکا در اقیانوس آرام است.

موشک تایپودونگ- اکس : برد این موشک ۴۰۰۰ کیلومتر است و تخمین زده می شود که بتواند اهدافی را در هند، آسیای مرکزی، فیلیپین و برخی پایگاه های آمریکا در اقیانوس آرام مورد حمله قرار دهد.

موشک تایپودونگ-۲: این موشک برد ۶۷۰۰ کیلومتری دارد و به نظر می رسد که استرالیا، گوام و احتمالا آلاسکا یا هاوایی در برد این موشک قرار دارد.

موشک یو ان اچ ای-۳: برد این موشک ۱۰۰۰۰ کیلومتر است. این موشک تا کنون مورد آزمایش قرار نگرفته است اما دانشمندان بر این باورند که این موشک می تواند خاک آمریکا را مورد هدف قرار دهد.

این در حالی است که ناظران سیاسی تهدیدات کره شمالی را جدی نمی گیرند و معتقدند که رهبر جوان کره شمالیهرگز با آمریکا و همسایگان پر قدرتش سر شاخ نمی شود چرا که این کشور تسلیحات لازم برای آغاز جنگ جدیدی در منطقه ندارد.