به گزارش پارس به نقل از مهر، سید جعفر تشکری هاشمی روز دوشنبه در مراسم استقبال از مهر اظهار داشت: امروز روز خوبی در حوزه حمل و نقل و ترافیک شهری است. تهران ۸.۵ میلیون ساکن ثابت دارد که روزها این جمعیت به ۱۲میلیون نفر می رسد. سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری از اوایل تیرماه برنامه ریزی های لازم را برای بازگشایی مدارس انجام داده و کار بازسازی اتوبوسها، واگنها، شناسایی گلوگاه های ترافیکی و ایمن سازی معابر شهری را در دستور کار قرار دادیم.

وی ادامه داد: با وجود تنگناها و محدودیت های موجود کار را آغاز کردیم و خوشبختانه امسال نیز توانستیم همانند چند سال گذشته ترافیک را انسجام بخشیم.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران افزود: خدمات دهی تمامی اتوبوس های تهران از ساعت ۵: ۳۰ صبح امروز آغاز شد و تمامی ناوگان اتوبوسرانی از جمله اتوبوسهای قابل تعمیر را با گرفتن قرض تعمیر کردیم و تمامی آنها را امروز به کار گرفتیم.

به گفته وی، علیرغم تحریم ها با تلاش فراوان توانستیم ۱۱۰۰ واگن را در مترو آماده خدمات دهی کنیم و امروز نیز شاهد افزایش قطارها در تمامی خطوط هستیم.

تشکری هاشمی با اعلام اینکه امروز ترافیک نسبت به روزهای قبل در تابستان ۴۵دقیقه زودتر شروع شد، افزود: اکنون با استفاده از ۷۰۰ کیلومتر فیبر نوری و هزار دوربین نظارتی تصویری تمامی تصاویر پایتخت را در اختیار داریم. ضمن اینکه نزدیک به ۴۰۰ تقاطع دارای سیستم اداره هوشمند است. در حال حاضر ۲۳۰ ورودی و خروجی طرح ترافیک توسط دوربین کنترل می شود.

وی با بیان ای که صد درصد ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران به سیستم GPS مجهز بوده و این خودروها به صورت آنلاین کنترل می شود تاکید کرد: یکی از برنامه هایی که توانستیم آن را اجرا کنیم اعلام زمان رسیدن اتوبوسها به ایستگاه است. در حال حاضر تعدادی از ایستگاه های اتوبوس شهری به مانیتورهایی مجهز شده اند که زمان رسیدن اتوبوس را اعلام می کنند. این در حالی است که اگر ایستگاهی فاقد این مانیتورها بود شهروندان می توانند با ارسال کد ایستگاه به سامانه پیام کوتاه ۲۰۰۰۱۱۱ اطلاعات مبدا و مقصد ایستگاه و زمان رسیدن اتوبوس ها را دریافت کنند. چندی قبل نیز کیوسک های اطلاع رسانی در سطح شهر راه اندازی شد که شهروندان با مراجعه به آن می توانند با اعلام مبدا و مقصد اطلاعات سفر را دریافت کنند.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در مورد فروش روزانه و هفتگی طرح ترافیک گفت: علاوه بر طرحهای سالیانه که در اختیار شهروندان قرار می گیرد با توجه به این که ممکن است برای شهروندی مشکل یا کار ضروری پیش آید که مجبور باشد به محدوده طرح ترافیک وارد شود به منظور جلوگیری از قانون شکنی طرحهای روزانه را بر اساس وقت مجاز صدور صادر کرده و از طریق اینترنت، پیامک یا عاملان مجاز در سطح شهر به فروش می رسانیم.

به گفته وی، با راه اندازی سیستمی در مرکز کنترل ترافیک تهران تمام وقایع رخ داده در سطح شهر ثبت شده و بسته به نوع حادثه به دستگاه های امدادی اطلاع رسانی می شود. امروز علاوه بر دوربین های نظارتی تمامی بزرگراه های تهران به دوربین کنترل سرعت مجهز شده و رانندگان متخلف در کمتر از ۷۲ ساعت جریمه و قبض جریمه به درب منزل آنها ارسال می شود.