به گزارش پارس به نقل از ایسنا، مهدیه سادات حاجی میرزاده با اشاره به برنامه غذایی روزانه نوجوانان گفت: مصرف روزانه ۳ سهم گروه شیر و لبنیات، ۲ تا ۳ سهم گروه گوشت و حبوبات، ۳ تا ۵ سهم گروه سبزی ها و میوه ها و ۶ تا ۱۱ سهم گروه نان و غلات برای نوجوانان توصیه می شود.


وی ادامه داد: نوجوانان باید هر روز از سه وعده غذای اصلی و ۲ میان وعده در طول روز استفاده کنند.
این کارشناس تغذیه توصیه کرد: ۴۵ تا ۵۵ درصد انرژی مورد نیاز روزانه هر فرد از کربوهیدرات ها، ۳۰ درصد از چربی ها و ۱۵ تا ۲۰ از پروتئین ها تامین می شود و تنوع و تعادل لازم در برنامه غذایی هفتگی باید رعایت شود.


حاجی میرزاده خاطرنشان کرد: وعده های غذایی و میان وعده ها، به خصوص صبحانه و میان وعده نیمروز، تاثیر بسیار زیادی در ایجاد اشتها، تامین انرژی و مواد مغذی لازم برای فعالیت های جسمی و آماده سازی مغز برای یادگیری و افزایش قدرت حافظه دارد این در حالی است که متاسفانه اغلب جوانان به خصوص دختران صبحانه را حذف و مصرف تنقلات بی ارزش را جایگزین میان وعده می کنند.


این کارشناس تغذیه توصیه کرد: مهم ترین مواد معدنی مورد نیاز برای رشد دختران شامل آهن، کلسیم، روی و منیزیم هستند، ویتامین های A، گروه B و C، اسید های چرب امگا ۳ و امگا ۶ نیز لازم و ضروری هستند.