به گزارش پارس به نقل از ایسنا، هفته پایانی دور گروهی لیگ قهرمانان اروپا با برگزاری ۸ دیدار آغاز شد و چهره تیم های دیگر صعود کرده به مرحله بعد لیگ قهرمانان مشخص شد.

گروه A

منچستر یونایتد یک – شاختار دونتسک صفر

رئال سوسیداد صفر – بایر لورکوزن صفر

منچستر یونایتد از پیش صعود کرده در خانه میزبان شاختار دونتسک بود که این دیدار در پایان با برتری یک بر صفر میزبان به پایان رسید. دو تیم پیش از این دیدار با حمل پلاکارد و عکس گروهی یاد نلسون ماندلا فقید را گرامی داشتند. منچستر که بار دیگر وین رونی آماده را در ترکیب خود میدید نتوانست از برتری خود در این نیمه سود جوید تا بازی در نیمه نخست با تساوی بدون گل به پایان برسد. در نیمه دوم فیل جونز موفق شد گل برتری شیاطین سرخ را به ثمر برساند تا این دیدار در نهایت با برتری یک بر صفر شاگردان دیوید مویس به پایان برسد.

در دیگر دیدار این گروه رئال سوسیداد و بایر لورکوزن برابر هم به میدان رفتند که این دیدار در پایان با برتری یک بر صفر بایر لورکوزن به پایان رسید تا تیم آلمانی پس از منچستر یونایتد به عنوان تیم دوم گروه به مرحله بعد لیگ قهرمانان راه یابد. تک گل این دیدار را عمر توپراک در دقیقه ۴۹ به ثمر رساند.

جدول گروه

۱- منچستر یونایتد ۶ بازی، ۱۴ امتیاز (صعود به مرحله بعد)

۲- بایر لورکوزن ۶ بازی، ۱۰ امتیاز (صعود به مرحله بعد)

۳- شاختار دونتسک ۶بازی، ۸ امتیاز

۴- رئال سوسیداد ۶ بازی، ۲ امتیاز

گروه B

گالاتاسرای - یوونتوس (لغو شد)

کپنهاگن صفر – رئال مادرید ۲

بازی حساس گالاتاسرای و یوونتوس به دلیل بارش شدید برف در استانبول لغو شد و به چهارشنبه شب موکول شد. این دیدار که در زیر بارش شدید برف برگزار شد در دقیقه ۳۲ متوقف شد و بازیکنان دو تیم به رختکن برگشتند. در ادامه پس از اینکه مسئولان ورزشگاه چمن بازی را به شرایط قبل برگرداندند داور مسابقه دستور ادامه بازی را داد اما تیم داوری یوفا و داوران مسابقه بار دیگر زمین را مورد بررسی قرار دارند و تصمیم گرفتند تا بازی را لغو کنند. هر چند این تصمیم با واکنش شدید هواداران گالاتاسرای روبرو شد اما به نظر می رسد بازی از دقیقه ۳۲ روز چهارشنبه ادامه خواهد یافت.

رئال مادرید در دیگر دیدار این گروه در حالی در دانمارک به مصاف کپنهاگن رفت که بار دیگر کریستیانو رونالدو را در ترکیب خود می دید. رئالی ها که خیالشان بابت صدر نشینی در این گروه راحت بود موفق شدند در دقیقه ۲۵ با ضربه لوکا مودریچ کروات به گل برسند تا نیمه نخست با نتیجه یک بر صفر به سود کهکشانی ها به پایان برسد. در نیمه دوم پای کریستیانو رونالدو به گل باز شد و این مهاجم آماده پرتغالی موفق شد در دقیقه ۴۸ گل دوم رئال را به ثمر برساند. او در اواخر بازی یک ضربه پنالتی را نیز از دست داد تا رئال مادرید در نهایت با برتری ۲ بر صفر برابر کپنهاگن این دیدار را به پایان ببرد.

جدول گروه

۱- رئال مادرید ۶ بازی، ۱۶ امتیاز (صعود به مرحله بعد)

۲- یوونتوس ۵ بازی، ۶ امتیاز

۳- گالاتاسرای ۵ بازی، ۴ امتیاز

۴- کپنهاگن ۶ بازی، ۴ امتیاز

گروه C

بنفیکا ۲ – پاری سن ژرمن یک

المپیاکوس ۳- اندرلخت یک

بنفیکا در خانه در حالی به دیدار پاری سن ژرمن صدر نشین لیگ فرانسه رفت که برای صعود از این گروه لیگ قهرمانان به ۳ امتیاز مسابقه سخت احتیاج داشت. اما این ادینسون کاوانی بود که در دقیقه ۳۷ موفق شد گل اول بازی را به ثمر برساند اما طولی نکشید که لیما از روی نقطه پنالتی موفق شد گل تساوی را به ثمر برساند تا این دیدار در پایان نیمه نخست با تساوی یک بر یک به پایان برسد. در نیمه دوم نوبت نیکولاس گایتان آرژانتینی رسید تا گل برتری بنفیکا را به ثمر برساند تا بازی با برتری ۲ بر یک میزبان به پایان برسد.

المپیاکوس موفق شد با نتیجه ۳ بر یک در خانه تیم بحران زده اندرلخت را از پیش روی بردارد تا به عنوان تیم نخست پس از پاری سن ژرمن راهی مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا شود. در این دیدار پربرخورد ۲ بازیکن مهمان از زمین مسابقه اخراج شدند. خاویر ساویولا دو گل و الکساندر دومینگوئس گلهای میزبان را در این دیدار به ثمر رساندند و برای اندرلخت ساشا کلیستان به ثمر رساند تا این دیدار رد پایان با برتری ۲ بر یک تیم یونانی به پایان برسد.

جدول گروه

۱- پاری سن ژرمن ۶ بازی، ۱۳ امتیاز (صعود به مرحله بعد)

۲- المپیاکوس ۶ بازی، ۱۰ امتیاز (صعود به مرحله بعد)

۳- بنفیکا ۶ بازی، ۱۰ امتیاز

۴- اندرلخت ۶ بازی، یک امتیاز

گروه D

بایرن مونیخ ۲ – منچستر سیتی ۳

ویکتوریا پلژن ۲- زسکا مسکو یک

بایرن مونیخ که در پی قطعی کردن صدر نشینی خود در این گروه به دیدار منچستر سیتی رفت و در پایان با نتیجه ۳ بر ۲ شکست خورد اما به عنوان صدرنشین به مرحله بعد صعود کرد. بایرنی ها خیلی زود به گل رسیدند. توماس مولر در دقیقه ۵ و ماریو گوتسه در دقیقه ۱۲ خیال بایرنی ها را راحت کردند. در ادامه اوضاع برای منسچتر سیتی با مصدومیت میکا ریچارد بدتر شد و این بازیکن با پارگی همسترینگ جای خودش را به زابالتا داد. سیتی در ادامه موفق شد در دقیقه ۲۸ یکی از گل های خورده را با ضربه داوید سیلوا جبران کند تا نیمه نخست با برتری ۲ بر یک بایرن مونیخ به پایان برسد. منچستر سیتی در نیمه دوم شروع طوفانی از خود نشان داد و در ۳ دقیقه بایرن را تسلیم کرد. الکساندر کولاروف در دقیقه ۶۰ و جمز میلنر در دقیقه ۶۳ موفق شدند گلزنی کنند تا منچستر سیتی این بازی را با نتیجه ۳ بر ۲ پیروز شود اما این تیم برای صدرنشینی به یک گل دیگر نیاز داشت که به آن نرسید تا بازی با برتری ۳ بر ۲ بایرن به پایان برسد.

ویکتوریا پلژن در دیگر دیدار این گروه به مصاف زسکا رفت که این دیدار در پایان با برتری ۲ بر یک پلژن به پایان رسید تا نماینده چک اولین برد خود را در این فصل کسب کند. احمد موسی نیجریه ای در دقیقه ۶۵ برای زسکا گلزنی کرد و دانیل کولار در دقیقه ۷۷ گل تساوی را به ثمر رساند و توماس واگنر در دقیقه ۹۰ موفق شد گل دوم را به ثمر برساند تا این دیدار در پایان با برتری میزبان به پایان برسد. همچنین زسکا از دقیقه ۶۷ در پی اخراج زاگوئف ۱۰ نفره بازی کرد.

جدول گروه

۱- بایرن مونیخ ۶ بازی، ۱۵ امتیاز (صعود به مرحله بعد)

۲- منچستر سیتی ۶ بازی، ۱۵ امتیاز (صعود به مرحله بعد)

۳- زسکا مسکو ۶ بازی، ۴ امتیاز

۴- ویکتوریا پلژن ۶ بازی، یک امتیاز

سایر بازی های این مرحله چهارشنبه شب برگزار می شود.