به گزارش پارس ، تسنیم به نقل از رویترز؛ از روز گذشته، ایرانیان توانسته اند آزادانه به پایگاه های ارتباطات اجتماعی فیس بوک و توئیتر دسترسی داشته باشند.

 

رویترز به نقل از خبرنگاران خارجی مقیم ایران، از قول جولیان یورک، مدیر بنیاد مرزهای الکترونیکی که یک نهاد مدافع آزادی بیان است، نوشته است که او گزارش های متعددی از کاربران ایرانی چند موسسه خدمات ایتنرتی دریافت کرده که همگی تایید کردند به نظر می رسد ممنوعیت استفاده از رسانه های اجتماعی در ایران برداشته شده است.

 

یورک افزوده است: برخی سایت های مسدود شده هم گزارش می دهند که رفع فیلتر شده اند و از جمله شورای آمریکایی های ایرانی تبار از رفع فیلتر سایت خود خبر داده است.

 

در همین زمینه، روزنامه نیویورک تایمز در مطلبی به قلم توماس اردبرینک، مسئول بخش ایران خود، مدعی شده که روز دوشنبه کاربران ایرانی با تعجب دریافتند که پس از سال ها مسدود بودن دسترسی مستقیم به وب سایت ها، می توانند بدون تلاش برای دور زدن فیلتریگ، به" فیس بوک" و" توئیتر" دسترسی داشته باشند.

 

اردبرینک در همین زمینه نوشته است: شایعات درست است، این اولین توئیت من با استفاده از سرویس اینترنتی موبایل دولتی جمهوری اسلامی ایران بدون استفاده از شبکه خصوصی سازی مجازی است.

 

ادعاهای رویترز در حالی است که بررسی های تسنیم، حاکی از این است که محدودیت های اعمال شده در شبکه های اجتماعی فیسبوک و توییتر کماکان ادامه داد.