به گزارش پارس به نقل از ایسنا، حسین طلا اظهار کرد: نمایندگان تهران امروز از خط سه مترو پایتخت بازدید کردند که ظرف کمتر از یک ماه آینده به بهره برداری می رسد و تا میدان شهید آیت الله سعیدی ادامه پیدا می کند و اگر انشاءالله شورای شهر تهران و شورای عالی ترافیک و همچنین شهرداری کمک کنند این خط می تواند به مجموعه چهاردانگه و اسلامشهر در مجاورت منطقه ۱۸ تهران وصل شود.

وی با اشاره به پیگیری مشکلات توسعه خطوط مترو شهر تهران در بازدید امروز نمایندگان افزود: شهرداری احداث ۲۰۰ کیلومتر خط و تونل را در دست احداث دارد و اگر اعتباراتش مهیا شود ۳۰ تا ۴۰ کیلومتر در سال امکان توسعه و پیشرفت وجود دارد که بار عمده ای از دوش حمل و نقل و ترافیک برمی دارد.

نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان این که مترو موجبات توسعه متوازن در شهر را فراهم می کند، یادآور شد: خطوط مترو همچنین فاصله شمال و جنوب و شرق و غرب را کم می کند و به مردم کمک می کند، که بتوانند زمان را مدیریت کنند و از طرفی هم بر کاهش آلودگی هوا تاثیر دارد. بنابراین در کلان شهرهایی مثل تهران که مشکل حمل و نقل و ترافیک دارند باید با توسعه مترو میلیاردها ساعت وقتی که از مردم تلف می شود را جبران کرد.

طلا با بیان این که خطوط شش و هفت مترو برای تکمیل نیازمند اعتبار هستند، افزود: برای تامین اعتبار مترو هزار میلیارد دلاری که قرار بود از صندوق ذخیره ارزی به متروی تهران اختصاص یابد، پرداخت شود یا به گونه دیگری تامین اعتبار شود و یا از مجموعه اعتبارات شهر تهران و شهرداری استفاده شود که انجام این کار بر دوش اعضای شورای شهر است.

به گفته سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران، تشکری معاون حمل و نقل و درویش مدیرعامل ساخت مترو نیز در بازدید امروز نمایندگان تهران را همراهی می کردند.