به گزارش پارس ، احمد دنیا مالی در گفت وگو با فارس، با بیان اینکه باید به شورای شهر نگاه ملی داشت، گفت: در شورای شهر هر اتفاقی که رخ دهد کارکرد ملی دارد.

وی با بیان اینکه باید کارها را قانونی پیش برد، گفت: در شورا باید موضوعات را به گونه ای پیش برد که بتوان کارها را در کلان شهر تهران به خوبی انجام داد.

نامزد چهارمین دوره انتخابات شورای شهر با اشاره به اینکه اختیارات قانونی شورای شهر کافی نیست، گفت: باید اختیارات قانونی را افزایش داد تا کارها بهتر در شهر انجام شود.

نامزد چهارمین دوره انتخابات شورای شهر ادامه داد: شورا پارلمان شهری است باید نگاه درست به آن داشت و اینکه دولت برون سپاری هایی انجام دهد تا مدیریت واحد شهری ایجاد شود.

وی در خصوص برون سپاری وظایف دولت گفت: در صورتی که برون سپاری انجام شود مدیریت واحد شهری ایجاد شده و به لحاظ قانونی می توان کارهای خوبی در شهر انجام داد.

نامزد چهارمین دوره انتخابات شورای شهر به شورای چهارم اشاره کرد و گفت: این شورا می تواند نقطه عطفی باشد و از تجربیات شوراهای قبل استفاده کرده و دیگر آزمون و خطا انجام ندهد.

دنیا مالی اضافه کرد: شورای شهر تهران هر چقدر پیشرفت کند می تواند برای کل کشور الگو شود.

نامزد چهارمین دوره انتخابات شورای شهر با بیان اینکه، شورای شهر فعلاً شورای شهرداری است گفت: با توجه به محدودیت اختیاراتی که شورا دارد نمی تواند رفتارهای نظارتی قوی ای داشته باشد.

وی در بخش دیگری سخنانش به هزینه های شهرداری اشاره کرد و گفت: در حال حاضر هزینه های جاری بیشتر از هزینه های عمرانی است که باید تناسب ایجاد شود البته در شهرداری وضعیت بهتر از دولت است چرا که شهرداری توازن بیشتری بین هزینه های جاری و عمرانی ایجاد کرده است.

دنیامالی در خصوص بحث نظارت در شوراها گفت: شورای شهر باید به جای مچ گیری از شهرداری راهکارهای اساسی را دنبال کرده و حوزه نظارتی را قوی تر کند تا بتواند بسیاری از مشکلات را در شهر برطرف کند.