به گزارش پارس   به نقل از فارس اداره کل روابط عمومی وامور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری ایراندخت عطاریان با اشاره به افزایش ۳ برابری اعتبار بیمه طلایی در سال جاری گفت: درمان از مسائل اساسی و عمومی بازنشستگان کشوری و افراد تحت تکفل آنان است و از آن جایی که با افزایش سن و میزان ریسک پذیری و ابتلای به بیماری در میان بازنشستگان بیشتر می شود به تبع آنها مجبورند بخش قابل ملاحظه ای از حقوق را صرف هزینه های بیمارستانی کنند.

وی افزود: به همین خاطر صندوق بازنشستگی با اجرای بسته حمایتی بیمه طلایی بستری درمان دامنه پوشش درمانی این خدمت را به خانواده بازنشستگان هم تعمیم داد تا از این طریق هزینه های درمانی بازنشستگان کشوری کاهش یابد.

وی با اشاره به رضایتمندی و استقبال گسترده بازنشستگان از نحوه خدمات و سقف تعهدات بیمه طلایی درمان در بیش از ۵۵۰ مرکز درمانی و بیمارستانی اظهار داشت: بر اساس ماده ۸۷ قانون بودجه سال ۹۲ کل کشور صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح مکلفند به منظور اجرای بیمه درمان تکمیلی بازنشستگان کشوری و لشکری و عائله درجه یک تحت پوشش آنها اقدامات لازم را انجام دهند و هزینه های مربوط به نسبت برابر توسط بیمه شده، دولت و سازمان بیمه گر تأمین می شود.

وی گفت« خوشبختانه صندوق بازنشستگی این تکلیف قانونی را در قالب بیمه طلایی درمان برای بازنشستگان و خانواده آنان اجرایی کرده و در حال حاضر سقف تعهدات و پوشش خدمات درمانی متناسب با نیازهای بازنشستگان افزایش یافته است.

عطاریان افزود: طبق قانون سهم بازنشستگان کشوری نیز در برخورداری از بیمه طلایی هر ماه مبلغ ۱۲ هزار تومان بابت هر نفر از حقوق آنان کسر می شود تا آنان و خانواده هایشان بتوانند از خدمات و مزایای این بسته خدمتی استفاده کنند.

وی با تقدیر از حمایت و پشتیبانی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اجرای هر چه بهتر این بسته حمایتی برای بازنشستگان کشوری گفت: بهبود و ارتقای وضعیت اقتصادی و معشیتی بازنشستگان و کاهش هزینه های درمانی از مهمترین برنامه های وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نیمه سال دوم سال جاری است.

وی ادامه داد: وزیر تعاون با رویکردی حمایتی تأکید دارد که باید در این جهت حرکت کنیم که نیازهای درمانی این قشر فرهیخته تأمین و هزینه های درمانی آنان کاهش یابد خوشبختانه صندوق بازنشستگی کشوری نیز در مسیر پیاده سازی و تحقق این رویکرد که برگرفته از سیاست ها و برنامه های کلان دولت تدبیر و امید است طوری هدفگذاری و برنامه ریزی کرده که نتایج مورد نظر منطبق بر قانون و رضایتمندی جامعه بازنشستگان حاصل شود.

عطاریان تاکید کرد: البته اولین اقدامی که همزمان با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید در بخش گسترش خدمات درمانی برای بازنشستگان کشوری کلیدزده شد، گستران چتر بیمه طلایی برای خانواده بازنشستگان بود که بر اساس آمار ارائه شده بیش از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از بسته حمایتی بیمه طلایی بستری درمان بهره مند شده اند.

وی ادامه داد: این افراد در مراجعه به مراکز درمانی وبیمارستان های طرف قرارداد در سقف تعهدات ایجاد شده از سوی سازمان بیمه گر بدون پرداخت وجه وطی کردن فرایند اداری مداوا و درمان خواهند شد.

عطاریان تاکید کرد: صندوق بازنشستگی کشوری تلاش دارد با تبعیت از منشور کاری دولت تدبیر وامید در راستای تأمین نیازهای معیشتی ودرمانی بازنشستگان محدوده خدمات و حمایتهای خود را افزایش داده و به طور قطع فازهای بعدی بیمه طلایی درمان با اصلاحاتی در سقف تعهدات پوشش درمانی خدمات بستری را به بازنشستگان و خانواده آنان ارائه کند که این مهم با همکاری، تعامل و روحیه تعاون بین بازنشستگان و مسئولان دستگاههای اجرایی امکانپذیر است.