به گزارش پارس به نقل از ایسنا، چیت چیان در جلسه کارگروه دریاچه ارومیه هدف از برگزاری این جلسه را آشنایی با نظرات مدیران استان و بازدید از دریاچه ارومیه عنوان کرد و افزود: در جلسه اول کارگروه گزارش های تهیه شده را بررسی کردیم که همه اعضا در مورد اطلاعات پایه اتفاق نظر داشتند و تصمیمات ستادی که قبلا اخذ شده بود، مورد تایید قرار گرفت؛ البته تصمیمات مربوط به آنها نخواهد بود اما نیازی به بررسی مجدد ۲۴ راهکار اتخاذ شده نداریم و از آن عبور کرده ایم.

وی تصریح کرد: تصمیم به تشکیل کمیته تخصصی گرفته ایم تا از ظرفیت های مراکز تحقیقاتی، دانشگاهی و سازمان های مردم نهاد در این زمینه استفاده کنیم. همچنین در هفته اول مهر همایشی برگزار خواهد شد تا متخصصین نظرات خود را پیرامون مساله دریاچه ارومیه مطرح کنند.

وزیر نیرو ادامه داد: دولت عزم خود را برای پایان دادن به این مشکل و متوقف ساختن روند خشک شدن دریاچه ارومیه جزم کرده است. اما همانطور که آقای جلال زاده گفته اند، حل نهایی نیازمند زمان و همکاری مردم سه استان آذربایجان غربی، شرقی و کردستان خواهد بود. آنچه که مسلم است، دریاچه یکسری ورودی و خروجی دارد. ورودی ها عبارتند از بارش، آب های زیرزمینی و آب های سطحی و خروجی ها آبی که تبخیر می شوند.

وزیر نیرو تاکید کرد: مهم ترین عامل خشک شدن دریاچه ارومیه کاهش بارش، برداشت بی رویه آب های زیرزمینی و کاهش آب های سطحی است که باید این مشکلات برطرف شود.

وی خاطرنشان کرد: تصمیمات دولت از سوی مردم پشتیبانی خواهد شد، مطمئنیم با عزم ملی، این وضعیت نگران کننده تمام خواهد شد و شاهد حیات پرنشاط دریاچه ارومیه خواهیم بود.