به گزارش پارس به نقل ازتسنیم، براتلو معاون سیاسی استاندار تهران در مراسم معارفه استاندار تهران که در تالار وزارت کشور در حال برگزاری است، از تلاش های مرتضی تمدن در دوره مسئولیتش قدردانی کرد و گفت: دوره تمدن بسیار ویژه و خاص بود؛ با توجه به اینکه بحث امنیت همواره اصلی و اساسی بوده و همه دولت ها ملزم به برقراری آن بوده اند تمدن نیز در این زمینه تلاش های بسیاری کرد.

وی به فتنه سال ۸۸ اشاره کرد و گفت: مدیریت وی در آن زمان بسیار دلسوزانه بود و هر کجا که حادثه ای رخ می داد شخصا در آن محل حضور می یافت به گونه ای که دوستان به او ایراد می گرفتند که نباید در برخی از نقاط حضور داشته باشد.

معاون استاندار تهران با اشاره به اینکه تلاش های تمدن زبانزد همه بود اظهار داشت: در هدفمندی یارانه ها نیز جلساتی پی در پی و شبانه روزی داشت که شاید برای برخی ها ملموس نباشد اما زحمات وی بود که باعث شد در راستای تحقق این امر اتفاقی رخ ندهد. در اجلاس غیرمتعهدها نیز که برای نخستین بار در کشورمان برگزار شد تلاش های بسیاری از سوی وی صورت گرفته که قابل تقدیر است.

وی خاطرنشان کرد: در زمان مسئولیت تمدن ۴ انتخابات برگزار شد که همه آنها بدون کوچک ترین مشکل امنیتی و حاشیه ای به سرانجام رسید. در واقع تلاش ها و سازماندهی وی به برگزاری هر چه بهتر این مراسم ها کمک کرد ضمن اینکه دشمن به دنبال ناامنی های ذهنی و علمی بود بویژه در انتخابات ریاست جمهوری که به دنبال کاهش مشارکت مردم بودند و می خواستند در مردم تردید به وجود بیاورند ولی تمدن در یان راستا زحمات بسیاری کشید و به لطف خدا دشمن رسو اشد.

براتلو اظهار داشت: مردم یقین پیدا کردند که رای آنها تاثیرگذار است و این جمله در آنها ملموس شد که مردمسالاری در کشور یک وظیفه دینی است. ما مدیون فرمایشات و راهنمایی های مقام معظم رهبری هستیم که توانسیتم بر دشمن غلبه کنیم و در اوج تحرم و فشار شاهد حضوز گسترده مردم باشیم که البته جا دارد از همه مسولان بویژه مدیران آموزش و پرورش، مخابرات شوارها و ستاد انتخابات استان و فرمانداران که تلاشی طولانی مدت داشتند تشکر کرد.

وی با بیان اینکه سفرهای استانی تمدن در روزهای جمعه تا پاسی از شب ادامه داشت به تقسیمات کشوری اشاره کرد و گفت: شاید در گذشته نیز این موضوع مطرح بود ولی به آن اهمیتی داده نمی شد اما در جداسازی استان البرز در زمان تمدن تلاش های بسیاری صورت گرفت و در ادامه این هدف ۶ شهرستان دیگر هم در تهران ایجاد شد که اثرات بسیار خوبی به همراه داشته است.

به گفته براتلو راه اندازی انتظامی غرب و شرق در زمان مسئولیت تمدن بر برقراری نظم بسیار اثربخش شود.