به گزارش پارس به نقل از تسنیم، تعداد متولیدن سال جاری تاکنون به ۶۵۹ هزار و ۲۷۸ نفر رسید که این رقم نسبت به ابتدای هفته گذشته تاکنون ۲۱ هزار و ۹۳۵ نفر افزایش داشته است. از تعداد کل متولدین سال جاری تاکنون ۳۳۷ هزار و ۵۵۰ نفر پسر و ۳۲۱ هزار و ۷۲۸ نفر دختر هستند.

تعداد پسران متولد شده نسبت به ابتدای هفته گذشته تاکنون ۱۱ هزار و ۲۳۱ نفر و دختران متولد شده در همین مدت ۱۰ هزار و ۷۰۴ نفر افزایش داشته است. از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۱۴ هزار و ۲۳۶ از افراد متولد شده در نقاط شهری و ۱۴۵ هزار و ۴۲ نفر در نقاط روستایی بوده اند که متولدین شهری نسبت به ابتدای هفته گذشته تاکنون ۱۷ هزار و ۱۰۹ نفر و متولدین روستایی در همین مدت ۴ هزار و ۸۲۶ نفر افزایش داشته است.

از آغاز سال جاری تاکنون ۱۶۵ هزار و ۱۷۳ نفر دار فانی را وداع گفته اند که ۸۷ هزار و ۵۴۱ نفر از آنها مرد و ۷۷ هزار و ۶۳۲ نفر زن بوده اند. از میان افراد فوت شده ۱۰۵ هزار و ۷۱۰ نفر از آنها در نقاط شهری و ۵۹ هزار و ۴۶۳ نفر در نقاط روستایی بوده اند.

از بامداد امروز تاکنون یک هزار و ۶۴۴ نفر متولد و ۴۱۲ نفر از دنیا رفته اند.

افراد فوت شده در گروه سنی ۰ تا ۱۴ ساله از آغاز امسال تا این لحظه ۹ هزار و ۷۴۵ نفر، در گروه سنی ۱۵ تا ۲۹ ساله ۱۳ هزار و ۲۱۳ نفر، در گروه سنی ۳۰ تا ۶۴ ساله ۴۴ هزار و ۴۳۱ نفر بوده است. بیشترین آمار فوتی در گروه سنی ۶۵ ساله و بالاتر با رقم ۹۷ هزار و ۷۸۴ نفر است.

افزایش طبیعی جمعیت در سال ۱۳۹۲ تا این لحظه ۴۹۴ هزار و ۱۰۵ و افزایش طبیعی جمعیت امروز یک هزار و ۲۳۲ بوده است.