به گزارش پارس به نقل از ایسنا، از روابط عمومی نیروی انتظامی پلیس اصفهان، سرهنگ حسن یاردوستی با اعلام این مطلب که دنیای امروز عصر تلویزیون، ماهواره، کامپیوتر، اینترنت و تلفن همراه است، اظهار کرد: این امکانات چنان با سرعت وارد زندگی بشر شده و راه نفوذ خود را ادامه می دهد که نمی توان از کنار آن با بی تفاوتی گذشت، بلکه باید با آن ها به روش صحیح برخورد کرد تا بیشترین سود و استفاده حاصل آید نه در اثر بی توجهی و غفلت به عنوان تهدید و خطر محسوب شوند.

 

 

 

وی گفت: اکثر والدین به فرزندان خود می آموزند که با افراد غریبه صحبت نکنند، اگر در منزل تنها هستند در را به روی کسانی که نمی شناسند باز نکنند و یا اگر فرد ناشناسی تلفن زد به او اطلاعات ندهند.

 

 

 

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان اضافه کرد: والدین روی این موضوع کنترل و نظارت دارند که فرزندشان با چه کسی حرف می زند؟ با چه کسی دوست است؟ کجا می رود؟ و… اما نمی دانند که قرار دادن تلفن همراه در دست کودک خردسال بدون آموزش و رها کردن او در کوچه و خیابان نیز نیاز به نظارت و کنترل دارد.

 

 

 

یاردوستی گفت: گاه والدین بنا به دلایلی نظیر این که فرزندشان به کلاس های مختلف می رود و نگران او می شوند تصمیم به خرید تلفن همراه می کنند که بهتر است وعده خرید موبایل را به پایان دوره یعنی بعد از ۱۸ سالگی بدهند و از آنان بخواهند در مواقع ضروری از تلفن همراه استفاده کنند.

 

 

 

 

دستگیری فرد مجرم در موبایل قاپی از ۲ کودک خردسال

 

 

وی در ادامه به یک مورد از دستگیری و ناکامی فردی مجرم در موبایل قاپی از دو کودک خردسال اشاره کرد و گفت: روز گذشته هنگامی که مأموران انتظامی این شهرستان در حال گشت زنی بودند متوجه فریادهای دو کودک کم سن و سال شدند و بلافاصله موضوع را تحت بررسی قرار دادند.

 

 

 

رییس پلیس مرکز استان اصفهان ادامه داد: زمانی که مأموران به محل رسیدند فرد یاد شده به محض مشاهده عوامل گشت متواری شد که پس از تعقیب و گریز دستگیر و مشخص شد وی در حالی که حامل یک قبضه سلاح سرد بوده قصد داشته به زور و تهدید تلفن همراه این کودک خردسال را سرقت کند.

 

 

 

یاردوستی با بیان اینکه متهم به کلانتری منتقل و تحقیقات در این خصوص کماکان ادامه دارد، به والدین توصیه کرد: مراقب فرزندان خود به خصوص کودکان و خردسالان باشند و به هیچ عنوان وسائلی نظیر تلفن همراه را در اختیار آنها قرار ندهند و آنان را تنها در کوچه و خیابان رها نکنند.