به گزارش پارس ، به نقل ازفارس، روز یکشنبه ۲۷ مردادماه خبرگزاری فارس، در خبری اختصاصی از راه اندازی شبکه طنز « نسیم» خبر داد که « محمدتقی سهرابی» مدیرکل روابط عمومی صداوسیما در واکنش به انتشار این خبر در گفت وگو با یک سایت خبری اعلام کرد که هیچ طرحی در مورد تأسیس یک شبکه جدید هنوز در صدا و سیما تصویب نشده است.

او در این مصاحبه تاکید کرده بود که صدا و سیما طرح های بسیاری را برای پاسخگویی به نیاز مخاطبان مختلف رسانه ملی در دستور کار خود قرار داده است و زمانی که کلیه جوانب این طرح ها بررسی و به مرحله اجرا برسد، مورد تصویب قرار می گیرد و رسانه ای می شود، اتفاقی که تاکنون نیفتاده است.

اما « علی دارابی» معاون سیما روز گذشته در حاشیه نشست شورای نظارت سازمان صداوسیما با دست اندرکاران و عوامل برنامه های رمضانی سیما، در پاسخ به فارس درباره کارکرد شبکه « نسیم» گفت: طبیعتا من همان طور که قبلا هم اعلام کرده بودم، در معاونت سیما راه اندازی بیش از ده شبکه در دستور کار بوده، ما در واقع کار مطالعاتی بیش از ۱۰ شبکه و ۵ کانال را در دستور کار قرار داده ایم. وقتی می گویم کانال، در حقیقت زیرمجموعه شبکه قرار می گیرد.

وی ادامه داد: ما کارهای مطالعاتی آنها را انجام داده ایم و بخشی از آنها هم که انجام نداده ایم، به خاطر مشکلات مالی است که از این جهت داریم وگرنه بعضی از این شبکه ها بر اساس زمان بندی زودتر هم باید افتتاح می شدند.

دارابی تصریح کرد: شبکه نسیم شبکه ای است که شادی، نشاط و لبخند را می خواهد به خانواده های مردم بیاورد. این شبکه فعالیتش با ۴ ساعت برنامه تولیدی آغاز می شود و این ۴ ساعت در طول شبانه روز تکرار می شود و بعد هم فعالیتش ۲۴ ساعته خواهد شد. ضمن اینکه این شبکه در برخی مناسبات ویژه برنامه های مختلفی خواهد داشت و همین الان برخی از برنامه های این شبکه در مرحله تولید است و کنداکتور خوبی را برای آن طراحی کرده ایم و تیزرها و تبلیغات ویژه اطلاع رسانی این شبکه نیز به زودی از تلویزیون پخش خواهد شد و امیدواریم که ما در ماه های آینده فعالیت آن را آغاز کنیم.

وی درباره زمان آغاز به کار این شبکه نیز عنوان داشت: پیش بینی من این است که فعالیت آزمایشی این شبکه اگر مشکلات برطرف شود، که البته فنی است و ما آن را در تی اس سوم و برای شهر تهران طراحی کرده ایم، بتوانیم رفع کنیم و در پایان تابستان امسال آغاز کنیم و بعد به افتتاح رسمی برسیم.

وی با بیان اینکه این شبکه قطعا برنامه های تولیدی دارد و البته رویکردش عمدتا تامینی است ولی تولیدی هم دارد، تاکید کرد:

شبکه های نسل دوم شبکه هایی هستند که نیروی انسانی آنها خیلی کم است و شبکه تماشا با ۱۵ نفر اداره می شود. همچنین بر اساس برنامه ای که داریم، تامین و استفاده از آرشیو سازمان صداوسیماست و بخش محدودی حدود ۲۰ درصد به تولید می رسد و بقیه تامینی است. ما چند ماه پیش که طرح این شبکه را ریختیم، بلافاصله مشاهده کردیم که یک شبکه ماهواره ای نیز با همین رویکرد آغاز به کار کرد نه اینکه ما صرفا قصد رقابت با آنها را داشته باشیم، بلکه یک قطب نمای توسعه برای تلویزیون دیده ایم که اگر واقعا به آن زمان بندی نرسیم، عقب می افتیم و این شبکه اگر خوب طراحی شود، می تواند به درآمدزایی برسد.

وی گفت: مردم در ۲۴ ساعت هر وقت به این شبکه مراجعه کنند، لبخندی بر گوشه لبشان خواهد نشست و شبکه نسیم یک ضرورت برای جامعه امروز است. راه اندازی این شبکه در حال حاضر جزو اولویت های ماست.