به گزارش پارس به نقل از ایسنا، مبینا عزیزی دختر جودوکار ایران در وزن ۵۷- کیلوگرم، پس از آن که آی دی کارت شرکت در مسابقه ها را دریافت کرد، خود را برای حضور در مسابقه های قهرمانی آسیای چین آماده می کرد ولی در روز مسابقه متوجه شد که نام وی به اشتباه در لیست جودوکاران وزن ۵۲- کیلوگرم به ثبت رسیده و نمی تواند به دلیل شرایط وزنی خود، در وزن ثبت نام شده مسابقه دهد.

 

 

 

این اتفاق ناگوار که برای جودوی ایران یک ناکامی بزرگ به حساب می آید در حالی رخ داده که هیچ کس زیر بار قبول مسئولیت این اتفاق نمی رود و نه سرمربی تیم ملی جودوی دختران و نه نایب رییس فدراسیون این اشتباه را نمی پزیرند! حال در این بین این سوال مطرح می شود که مقصر این اتفاق کیست و هزینه های این ناکامی را چه کسی باید پرداخت کند؟ !

 

 

 

شاید اگر مریم ولی بهاروندی سرمربی تیم های نوجوانان و جوانان و یا آرش میراسماعیلی مسوول تیم اعزامی، کمی دقت و به وظایف خود عمل می کردند، این اشتباه رخ نمی داد و ورزشکار ایرانی شانس داشت تا خودش را در مسابقات آسیایی محک بزند.

**سرمربی جودوی بانوان: در هتل مشغول وزن کم کردن بقیه بودم

ملی پوش وزن ۵۷- کیلوگرم بانوان نوجوانان ایران به دلیل ثبت نام اشتباهی در یک وزن پایین تر از دور مسابقات قهرمانی آسیا در چین حذف شد. سرمربی تیم ملی که در مراسم قرعه کشی حضور نداشت در این رابطه گفت: در هتل مشغول وزن کم کردن بقیه ملی پوشان بودم.

مریم ولی بهاروندی در در گفت و گو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد: در رده سنی نوجوانان سه ملی پوش داشتیم که متاسفانه دو نفرشان کمی اضافه وزن داشتند و من در راهروهای هتل مشغول دویدن کنار ملی پوشان و وزن کم کردن آنها بودم. به خودم گفتم که چون از قبل نامه های لازم را فرستاده ایم و در آنها اوزان مشخص است پس نیاز نیست خودم حضور داشته باشم. البته مطمئن بودم آقای میراسماعیلی در قرعه کشی حضور دارد و به همین خاطر شاید با خیالی آسوده تر مشغول وزن کم کردن بچه ها بودم.

وی افزود: از این مساله خیلی ناراحت شدم، ولی من تمام تلاشم را کردم. بیشتر از این ناراحتم که من در راهروها بودم و این گونه در موردم صحبت می شود.

سرمربی تیم ملی جودوی بانوان در پاسخ به این سوال که شرایط مبینا عزیزی در صورتی که در مسابقات می توانست شرکت کند چطور بود، گفت: او آمادگی خوبی داشت و ما هم امیدوار بودیم تا بتواند توانایی خودش را نشان دهد. با توجه به شرایط قرعه های بچه ها هم امیدواریم که ملی پوشان ما موفقیت خوبی کسب کنند.

**میر اسماعیلی: اشتباه از مسئولان ثبت نام بود

ملی پوش وزن ۵۷- کیلوگرم جودو بانوان نوجوانان ایران به دلیل ثبت نام اشتباهی در یک وزن پایین تر از دور مسابقات قهرمانی آسیا در چین حذف شد. نایب رییس فدراسیون دلیل این امر را اشتباه مسئولان ثبت نام رقابت ها دانست.

آرش میراسماعیلی در گفت و گو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ، اظهار کرد: مبینا عزیزی جودوکار وزن ۵۷- کیلوگرم ایران در این رقابت ها بود و حتی آی دی کارت او هم برای همین وزن گرفته شده بود، ولی متاسفانه اشتباه مسئولان ثبت نام باعث شد تا او در یک وزن پایین تر یعنی وزن ۵۲- کیلوگم قرعه کشی شود و همین مساله باعث حذف او از رقابت ها شد.

وی افزود: متاسفانه عدم حضور سرمربی تیم ملی بانوان در مراسم قرعه کشی هم در بوجود آمدن این اشتباه دخیل بود.

مدیر تیم های ملی جودو در پاسخ به این سوال که آیا در این رابطه با مسئولان اتحادیه آسیا صحبت کرده است، گفت: بلافاصله بعد از این ماجرا شرایط را با مسئولان برگزاری مسابقات مطرح کردم، ولی گفتند این قرعه کشی انجام شده و کسی در آن زمان اعتراضی نداشت اکنون هم نمی شود کاری انجام داد.

وی ادامه داد: محمد درخشان به عنوان یکی از مسئولان اتحادیه آسیا و نصیرنژاد به عنوان یکی از مسئولان اجرایی تلاش زیادی انجام دادند تا رییس چینی ثبت نام و قرعه کشی رقابت ها را قانع کنند اما متاسفانه این موضوع حل نشد.