به گزارش پارس ، به نقل ازمشرق - مسعود حجی زواره در خانواده کاملا ورزشی در سال ۶۷ در استان کرمانشاه متولد شده و تکواندو را از باشگاه شهید طاهری زیر نظر محمد زینعلی آغاز کرده است. مشوقان اصلی او برای ورود به دنیای رزمی برادرانش بوده اند که در حال حاضر به کار مربیگری در لیگ های مختلف مشغول هستند. وی در طول این سال ها عضو تیم های ذوب آهن اصفهان، مجتمع فرهنگی جوانه، فولاد ماهان، شهرداری بندرعباس و شرکت ملی حفاری بوده است. حجی زواره برای نخستین بار شانس حضور در مسابقات قهرمانی جهان را کسب کرده و علاوه بر آن با تصمیم مسئولان فدراسیون و کادر فنی عنوان کاپیتانی تیم ملی به را نیز برعهده گرفته است.

مسعود حجی زواره هر چند که اصلا ابتدا تمایل نداشت در این گفت وگو شرکت کند و مدام تکرار می کرد که تصمیم گرفته است قبل از مسابقات برای اینکه در آرامش باشد مصاحبه نکند، اما خبرنگار فارس دقایقی را با او به گفت وگو پرداخته که در ادامه صحبت های او را می خوانید:

انگیزه مسعود حجی زواره برای حضور در مسابقات جهانی چقدر است؟

طی این مدتی که در اردوها حضور داشتیم تمرینات خوبی را پیگیری کرد ه ام و انگیزه ام نسبت به دوره های قبل که در اردوها بودم برای کسب مدال بیشتر شده است.

چه حسی داری از اینکه برای اولین بار مسئولیت کاپیتانی تیم ملی را در یک رویداد بزرگ برعهده داری؟

حضور در مسابقات جهانی و برعهده گرفتن کاپیتانی تیم ملی دو اتفاق بزرگ است که در زندگی ورزشی ام برایم در حال رخ دادن است. با توجه به اینکه برای اولین بار است کاپیتان تیم ملی می شوم فکر می کنم مسئولیتم چند برابر شده است؛ چرا که علاوه بر خودم باید به دیگر نفرات در مسابقات کمک کنم و به آنها روحیه بدهم. امیدوارم کاپیتان لایق و شایسته ای برای تیم ملی باشم و پاسخ اعتماد کادر فنی را بدهم.

تجربه حضور در مسابقات مختلف در کارنامه مسعود حجی زواره دیده می شود، اما تجربه جهانی را ندارد. حالا تصور کاپیتان تیم ملی از آوردگاه بزرگی که در پیش داری چیست؟

حضور بیش از ۱۳۰ کشور در مسابقات قهرمانی جهان واقعا نشان می دهد که مسابقات بزرگی را پیش رو داریم و فکر می کنم که سخت تر از المپیک باشد، اما این را نباید فراموش کنیم که ما قهرمان و نایب قهرمانی را در کارنامه داریم و این نشان از توانایی تکواندوی ایرانی است. بنده معتقدم همه دنیا می دانند که شکست تکواندوکاران ایرانی واقعا کار بسیار دشواری است و با این حساب آنها با ترس به مکزیک می آیند و ما مثل گذشته در آرامش سکوی را هدف گرفته ایم.

شناختی از حریفان داری؟

هر تیمی که در مسابقات جهانی حضور پیدا کند ما به عنوان یک رقیب روی آن حساب می کنیم، اما برخی تیم ها هستند که طی این چند سال اخیر مثل اسپانیا رشد چشم گیری کرده اند که ما نباید از آنها غافل شویم.

حضور در وزن پنجم برای نخستین بار باعث شده تا بیشتر در چشم باشی. چه برنامه ای برای رسیدن به هدفت در این وزن داری؟

پیش از این علیرضا نصرآزادانی و هادی ساعی افتخارات زیادی را در این وزن کسب کرده اند و با این حساب کار من به عنوان نماینده وزن پنجم در مکزیک سخت است. امیدوارم نماینده خوبی در وزن پنجم برای تیم ملی تکواندو باشم.

به عنوان کاپیتان تیم ملی چه پیش بینی برای تیم ملی داری؟

در این مدتی که اردوها پیگیری می شود هدفمان کسب یکی از سه سکوی قهرمانی در مکزیک است، اما بزرگترین آرزویمان تکرار عنوان قهرمانی دوره قبل است.

گویا فدراسیون در شرایط مالی بدی به سر می برد؟

مسئولان فدراسیون در این مدت واقعاً با مشکلات مالی روبرو دست و پنجه نرم می کند، اما با این شرایط آنها تلاش کردند تا بهترین امکانات را در اردوها در اختیار ما بگذارند.

از مسئولان ورزش کسی وعده پاداش در صورت کسب نتیجه به شما نداده است؟

مسئولان وزارت ورزش فقط تنها به فوتبال رسیدگی می کنند، به نظرم باید سر در وزارت ورزش بنویسند وزارت فوتبال اینطور خیلی بهتر است. امیدوارم متولیان ورزش یک مقدار هم به تکواندو برسند. به هر حال این رشته در طول این سال های مدال های مختلفی را در المپیک برای کشورمان کسب کرده است و برای ادامه این روند باید بیشتر روی این رشته تمرکز شود.

حجی زواره بعد از جهانی به بازی های آسیای هم فکر می کند؟

امیدوارم بتوانم بهترین نتیجه را در مسابقات قهرمانی جهان کسب کنم تا بعد از آن به فکر حضور در بازی های آسیایی ۲۰۱۴ اینچئون باشم. البته فکر می کنم پله پله باید برای موفقیت قدم بردارم.

مهم ترین مدال های مسعود حجی زواره تکواندوکار وزن پنجم تیم ملی اعزامی به مسابقات قهرمانی جهان به شرح زیر است:

مدال نقره مسابقات نوجوانان آسیا در سال ۲۰۰۵

مدال طلای مسابقات غرب آسیا سال ۲۰۰۸

مدال مدال طلای ارتش های جهان در سال ۲۰۰۸ (کره جنوبی) مدال مدال طلای مسابقات هنرهای رزمی در سال ۲۰۱۰ (چین)

مدال طلای مسابقات قهرمانی آسیا در سال ۲۰۱۰ (قزاقستان)

مدال نقره جام جهانی آروبا در سال ۲۰۱۲

مدال نقره مسابقات آسیایی در سال ۲۰۱۲ (ویتنام)

مدال نقره تورنمنت کلاس A در سال ۲۰۱۳ (اسپانیا)

مدال نقره تورنمنت تونس در سال ۲۰۱۳ (اسپانیا)

به گزارش مشرق، بیست و یکمین دوره مسابقات تکواندوی قهرمانی جهان در حالی از ۲۴ تیرماه به مدت هفت روز در کشور مکزیک شهر پوئبلا برگزار خواهد شد که تیم ملی ایران این روزها تمرینات خود را به صورت منظم در خانه تکواندو زیر نظر کادر فنی پیگیری می کند. تیم ملی تکواندو ۱۹ تیر ماه تهران را به مقصد فرانکفورت ترک خواهد کرد تا پس از آن از طریق آلمان راهی کشور مکزیک شود.

تیم ملی تکواندو با ترکیب ۸ تکواندوکار راهی این رقابت ها خواهد شد که اسامی نفرات به شرح زیر است:

وزن اول: سید احسان نقیب زاده

وزن دوم: هادی مستعان

وزن سوم: محمد خمسه

وزن چهارم: بهنام اسبقی

وزن پنجم: مسعود حجی زواره

وزن ششم: امید عمیدی

وزن هفتم: مهدی خدابخشی

وزن هشتم: سجاد مردانی

مرتضی کریمی به عنوان سرمربی، هادی ساعی مدیر فنی، مرتضی سلطانی مربی و هادی افشار مربی بدنساز در بیست و یکمین دوره از مسابقات قهرمانی جهانی هدایت تیم ملی را بر عهده خواهند داشت.

در بیستمین دوره مسابقات جهانی تکواندو تیم ملی ایران پس از ۳۸ سال کره جنوبی را در مهد تکواندو مغلوب کرد. علیرضا نصر آزادانی، یوسف کرمی و فرزاد عبداللهی (مدال طلا) ، محمد باقری معتمد (مدال نقره) ، کوروش رجلی و میثم باقری (برنز)

همچنین رضا مهماندوست به عنوان بهترین سرمربی جهان انتخاب شد. تیم ملی تکواندوی ایران در سال ۲۰۱۱ برای اولین بار عنوان قهرمانی را کسب کرد و تا پیش از آن تنها ۵ دوره عنوان نایب قهرمانی رقابت ها را کسب کرده بود.