به گزارش پارس ، محمد نفریه در گفت وگو با ایسنا، ضمن اعلام شهریه جدید مهدهای کودک در سال جاری اظهار کرد: ثبت نام در مهدهای کودک از شهریور ماه سال جاری آغاز می شود و لحاظ کردن شهریه جدید برای ثبت نام در این مهدها از مهرماه امسال خواهد بود.

وی در مورد چگونگی تعیین شهریه مهدهای کودک خاطر نشان کرد: طبق آیین نامه باید ابتدای شهریور ماه هر سال شهریه جدید مهدهای کودک اعلام شود و این دومین سالی است که در موعد مقرر شهریه مهدهای کودک اعلام می شود.

نفریه ادامه داد: این شهریه توسط کمیته تخصصی با حضور سازمان بهزیستی، نمایندگان وزارت صنعت، معدن و تجارت و نیز نمایندگانی از صنف مهدهای کودک تعیین شده است.

به گفته معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی، پیش از آنکه شهریه مهدهای کودک تعیین شده توسط استان ها به کمیته کشوری ارسال شود، در هر ۳۱ استان و توسط کمیته های استانی تعیین شده است.

نفریه با بیان اینکه رشد شهریه مهدهای کودک با توجه به نرخ رشد تورم اعلام شده توسط بانک مرکزی در خردادماه سال جاری تعیین می شود، تاکید کرد: در سال جاری شهریه مهدهای کودک به طور متوسط در مراکز استان ها ۲۶.۵، در شهرستان ها ۲۵ و به طور کلی از پنج تا ۳۵ درصد رشد داشته است.

وی در مورد شهریه مهدهای کودک در استان تهران نیز اظهار کرد: بیشترین افزایش شهریه در استان تهران مربوط به شمیرانات و منطقه یک است که تعرفه آن معادل ۳۶۷ هزار تومان تعیین شده است و کمترین هزینه نیز مربوط به شهرستان های استان تهران است که ۸۶ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

نفریه ادامه داد: استان تهران به پنج منطقه تقسیم شده و تعرفه شهریه مهدها بر اساس این تقسیم بندی مناطق بوده است.

وی با اشاره به اینکه ستاره دار بودن مهدهای کودک در کشور بر میزان شهریه آنها تاثیرگذار بوده است، عنوان کرد: مهدهای کودک به بی ستاره، یک، ۲ و سه ستاره تقسیم می شوند که بر اساس میزان ستاره هایشان تا ۱۰ درصد افزایش شهریه داشته اند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی همچنین با اشاره به اینکه مهدها به سه مهد نیمه وقت، تمام وقت و مهدهای شبانه تقسیم می شوند، بیان کرد: در مهدهای تمام وقت شهریه تعیین شده ضمن لحاظ کردن هزینه نهار و لوازم التحریر است و تنها هزینه سرویس رفت و آمد لحاظ نشده است.

نفریه ادامه داد: علاوه بر این هر مهد حداکثر می تواند چهار فوق برنامه هنری، فرهنگی، فنی و آموزش های خاص قرآنی داشته باشد و برای هر کدام از آنها می تواند حداکثر پنج درصد به شهریه پایه اضافه کند.

به گفته وی، فعالیت های فوق برنامه باید حتما بر اساس رضایت کتبی والدین باشد و اجباری برای شرکت در این برنامه ها وجود ندارد.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی همچنین از فعالیت کمیسیون نظارت بر استان های کشور بر میزان اعمال افزایش شهریه مهدهای کودک در مهر و آبان ماه خبر داد و اظهار کرد: از طریق بخشنامه ای به استان ها اعلام و تفویض شده که می توانند در مهر و آبان ماه سال جاری مهدهای کودک را بازرسی کرده و با مهدهایی که در اخذ شهریه ها تخلف دارند، برخورد کنند.

نفریه از تعطیلی موقت دو تا شش ماهه مهدهای کودکی که در اعمال افزایش شهریه مهدهای خود تخلف داشته اند خبر داد.