به گزارش پارس ، حسین طلا در گفتگو با مهر با اشاره به مشکلات همزمانی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراها گفت: براساس قانون شوراها، افرادی که قصد دارند در شهرهای زیر یکصد هزار نفر رای دهند باید یکسال در آن شهر سکونت داشته باشند اما در رابطه با انتخابات ریاست جمهوری اینگونه نیست و ما نمی توانستیم جلوی کسی را در مقابل شعبه بگیریم. این روند و ارائه دو تعرفه با اعتراض ناظران اجرایی شوراها همراه شد.

وی ادامه داد: حضور یک فرد هم در انتخابات میاندوره ای مجلس یکی دیگر از اشکالات برگزاری همزمان بود که در اصلاحیه قانون این موارد در نظر گرفته می شود.

نماینده مردم تهران در مجلس در پاسخ به سوالی در مورد عدم انصراف مفتح از شورای شهر تهران، گفت: حدود ۲۵ روز قبل هیئت مرکزی انتخابات شوراها نامه ای به ما داد که با توجه به مراسم تائید اعتبارنامه مفتح در شعبه و مجلس و نهایتا مراسم تحلیفش در مجلس و اینکه وی رسما نماینده مزددم تویسرکان شناخته می شود و براساس بند و ماده های قانونی که رسما به فرمانداری منعکس شد نفر ۳۲ جایگزین وی در شورای شهر شده است.

طلا در پاسخ به این پرسش که آیا نیازی به استعفا مفتح نیز گفت: ما وظیفه خودمان را انجام داده و موضوع را به فرمانداری اعلام کرده ایم که نفر ۳۲ جایگزین مفتتح شود.

به گزارش مهر، روز گذشته حافظی یکی از منتخبان شورای چهارم اعلام کرده بود در حال رایزنی با مفتح برای ماندن در شورای شهر است. در حال حاضر مفتح نمایندگی مردم تویسرکان را در مجلس بر عهده دارد و نفر سی و دوم مسعود سلطانی فر است که گزینه پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان دولت تدبیر و امید است. نفر ۳۳ در لیست شورای شهر نیز ولی الله شجاع پوریان است.