به گزارش پارس به نقل از تسنیم، معاون وزیر خارجه روسیه با اعلام اینکه هنوز دعوتنامه ای برای حضور ایران در کنفرانس ژنو۲ درباره سوریه فرستاده نشده است تاکید کرد که مسکو برای شرکت تهران در این کنفرانس به تلاش های خود ادامه می دهد.

به گزارش المیادین، میخائیل بوگدانف، معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که برای جمهوری اسلامی ایران هنوز دعوتنامه ای جهت مشارکت وی در این کنفرانس ارسال نشده است.

وی تاکید کرد که روسیه برای تحقق این امر و دعوت از ایران به عنوان کشور تاثیرگذار در تحولات سوریه به تلاش های خود ادامه می دهد.

بوگدانف پیشتر نیز ضمن تاکید بر ضرورت مشارکت همه طرف ها تاثیرگذار بر بحران سوریه در نشست ژنو اعلام کرده بود که مشارکت ایران در نشست ژنو برای ایجاد راهکار بحران سوریه ضروری است هرچند که واشنگتن با مشارکت ایران در این نشست مشکل دارد.
معاون وزیر خارجه روسیه گفته که تفاهم میان نمایندگان مخالفان سوری درباره اهمیت برپایی نشست ژنو ۲ وجود دارد اما مشکل تفاهم میان گروه های مخالف است.
بوگدانف بر ضرورت مشارکت کشورهایی که در نشست ژنو ۱ مشارکت داشتند مانند عراق، کویت، قطر و مصر نیز تاکید کرد.
وزارت خارجه روسیه نیز در آستانه سفر سرگئی لاوروف به تهران با صدور بیانیه ای اعلام کرد که مسکو به اصرار خود برای مشارکت ایران در کنفرانس" ژنو۲" به عنوان کشور تاثیرگذار بر تحولات سوریه ادامه خواهد داد.
وزیر خارجه روسیه فردا سه شنبه به منظور بررسی نتایج مذاکرات هسته ای گروه ۱+۵ با ایران به تهران سفر خواهد کرد.
سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه سه شنبه (۱۹ آذر) برای بررسی برخی از مسائل بین المللی و منطقه ای و نیز بررسی نتایج حاصل از مذاکرات هسته ای ۱+۵ با جمهوری اسلامی ایران سه شنبه آینده عازم تهران می شود.
یک مسئول عالی رتبه در وزارت خارجه روسیه در این باره اعلام کرد: سرگی لاوروف وزیر خارجه روسیه قرار است سه شنبه به تهران سفر کند و در این سفر دو روزه آخرین تحولات منطقه ای و بین المللی و موضوع توافق هسته ای مذاکرات ۱+۵ ژنو را با مقامات ایرانی مورد بحث و بررسی قرار دهد.
به گفته منابع خبری روسیه، وزیر خارجه روسیه ضمن دیدار با همتای ایرانی خود با رئیس جمهوری ایران و دیگر مقامات عالی رتبه ایرانی نیز دیدار وگفت وگو خواهد کرد.