به گزارش پارس به نقل از فارس، چندی پیش گزارشی در فارس تحت عنوان « نصب آسانسور در برخی مدارس جدیدالاحداث» منتشر شد که البته مرتضی رئیسی، رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در این خصوص گفت: « تعداد طبقات مدارس در هر دوره تحصیلی بر اساس مبنای علمی تعیین شده است؛ نصب آسانسور در مدارس به منزله افزایش طبقات و استفاده دانش آموزان نیست بلکه برای استفاده دانش آموزان بیمار، والدین آنها و فرهنگیان است» .

اما در تهران مدرسه ای احداث شده که از آسانسور و رمپ های مختلف برای تردد دانش آموزان استفاده شده است و در صورت نصب انشعابات، مهر امسال افتتاح می شود.

این مدرسه که در اصل یک مجتمع بزرگ است و دانش آموزان را از مقطع آمادگی تا دوره متوسطه تحت پوشش قرار می دهد، متعلق به آموزش و پرورش استثنایی است.

وجیه الله پرویزی، مدیر آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران به خبرنگار فارس گفت: مجتمع صیاد شیرازی، یکی از مجتمع های تخصصی ما برای دانش آموزان جسمی و حرکتی است.

وی ادامه داد: تقریباً ۹۰ درصد کارها انجام شده است و فقط بحث انشعابات مانده است که از طریق سازمان نوسازی مدارس در حال پیگیری این موضوع هستیم و اگر حل شود، برای مهر امسال افتتاحیه را انجام می دهیم.

پرویزی اضافه کرد: ۵ کلاس این مجتمع هوشمندسازی شده است و تجهیزات را نیز گرفتیم؛ ضمن اینکه رمپ ها و آسانسورهای مختلف پیش بینی شده است تا دانش آموزان راحت تردد کنند.

وی درباره تعداد دانش آموزان این مجتمع گفت: ۱۵۰ دانش آموز جسمی از آمادگی تا پایه متوسطه در این مجتمع تحصیل خواهند کرد.