به گزارش پارس به نقل از فارس، مانرا چاونگ ادینسون دت سوکساوات در حاشیه مراسم آشنایی بخش خصوصی گردشگری ایران با بخش گردشگری تایلند در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که وضعیت گردشگری ایران را چطور ارزیابی می کنید، اظهار کرد: ایران و به ویژه اصفهان شهری شناخته شده در صنعت گردشگری جهان است و با توجه به قابلیت ها و ظرفیت های فراوانی همچون معماری و بناهای تاریخی و جاذبه های طبیعی که در اصفهان وجود دارد می توان به رشد این شهر در جذب توریسم خارجی امیدوار بود.

وی با بیان اینکه اتباع تایلندی از سفر به اصفهان استقبال می کنند، یادآور کرد: این شهر یکی از مقاصد گردشگرانی است که به ایران سفر می کنند.

سفیر تایلند در ایران در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه تا چه اندازه برای توسعه روابط گردشگری میان ایران و تایلند تلاش می کنید، گفت: این توسعه نه تنها آرزوی من بلکه خواسته نهادهای دولتی گردشگری تایلند و به ویژه بخش خصوصی این کشور است.

وی در ارتباط با تمایلش برای راه اندازی خط هوایی مستقیم اصفهان بانکوک بیان کرد: ما از این موضوع حمایت می کنیم و با توجه به اینکه من به تازگی به عنوان سفیر تایلند در ایران انتخاب شده ام برنامه های موثری را برای توسعه گردشگری بین دو کشور در ذهن دارم که در راستای اجرای آن تلاش می کنم.

ادینسون دت سوکساوات در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه بسیاری از تایلندی ها به دلیل ایران هراسی که شبکه های غربی در دنیا به وجود آورده اند از سفر به ایران ترس دارند در این زمینه سفارت تایلند چه اقدامی را انجام داده است، تصریح کرد: نشان دادن چهره مثبت از ایران به سفارت این کشور و بخش خصوصی آن باز می گردد و حضور آژانس های ایرانی در تایلند زمینه موثری است که در راستای افزایش تمایل تایلندی ها برای سفر به ایران تلاش شود.

وی در جواب این سوال که در زمینه صدور روادید برای تایلندی ها به منظور سفر به ایران چه کارهایی صورت گرفته است، اظهار کرد: اکنون هیچ مشکلی برای اخذ ویزای گردشگری میان دو کشور وجود ندارد و به تایلندی ها ویزای فرودگاهی داده می شود و از سویی دیگر سفارت تایلند در تلاش است روادید ایرانی ها برای سفارت به این کشور را همچون ۷۰ کشور دیگری که این کار را انجام داده حذف کند.