به گزارش پارس ، آرمان سلاح ورزی - دبیر جشنواره « هنر و ادبیات گمانه زن» - در گفت و گو باایسنا، گفت: از میان آثار رسیده، هفت اثر واجد شرایط برای ورود به مرحله ی دوم شناخته شدند.

او افزود: بناست در جشنواره ی امسال یک اثر به عنوان اثر برگزیده ی هیأت دوران و یک اثر به عنوان اثر برگزیده ی مردمی انتخاب شود. بر همین اساس، از میان هفت اثر راه یافته به مرحله ی دوم، چهار اثر برای انتخاب مردمی معرفی خواهند شد.

دبیر هفتمین جایزه ی « هنر و ادبیات گمانه زن» عنوان کرد: از ویژگی های جشنواره ی امسال آن است که به لحاظ کیفی وضعیت آثار در موقعیت بهتری است، یعنی تمام هفت داستانی که به مرحله ی دوم بررسی رسیده اند، واجد شرایط انعکاس در مجموعه ی داستان های فانتزی، علمی - تخیلی و وحشت اند. به عبارتی کارها در حد قابل توجهی به مرحله ی استاندارد نزدیک شده اند.

به گفته ی سلاح ورزی، داوران بخش دوم از افراد حرفه یی انتخاب شده اند.

جایزه ی « هنر و ادبیات گمانه زن» جایزه ای ادبی است که سالانه به فعالان عرصه ی ادبیات علمی - تخیلی، فانتزی و وحشت در ایران داده می شود و اولین دوره ی آن در زمستان ۱۳۸۴ برگزار شد.

این جایزه تا سال ۱۳۸۷ به نام « جایزه ی ادبیات علمی - تخیلی و فانتزی» برگزار می شد. در ساختار پیشین، مراسم جایزه در تابستان هر سال برگزار می شد و نفرات برتر مسابقه ی داستان نویسی علمی - تخیلی و فانتزی که در زمستان سال قبل برگزار می شد، طی آن معرفی می شدند.

با توجه به تغییر ساختار جایزه در سال ۱۳۸۸ و استقلال جایزه از آکادمی فانتزی، هیأت سیاست گذاری آخرین دوره بر آن شد « جایزه ی ادبیات علمی - تخیلی و فانتزی» را در سال ۱۳۸۸ برگزار نکند تا زمینه برای برگزاری بهتر و سازمان یافته تر این مسابقه در قالب جدید « جایزه ی هنر و ادبیات گمانه زن» فراهم شود.