به گزارش پارس به نقل از مهر، دکتر محمدحسن طریقت منفرد روز دوشنبه در جریان افتتاح خانه بهداشت دکتر کامل شادپور در منطقه افجه لواسانات گفت: با تلاشهای مجمع خیرین سلامت و اشتیاق خیران کشور هر خیری آرزو دارد در بهداشت و درمان کشور سرمایه های خود را هزینه کند که بهره برداری از این سرمایه گذارهای ذیقیمت مستلزم دقت در به کارگیری از امکانات است.

وی افزود: بنیانگذاران شبکه بهداشت کشور همچون دکتر شادپور و مرحوم دکتر پیله رودی در دهه ۶۰ افتخاری آفریدند که امروزه جهانیان را مبهوت کرده است.

طریقت منفرد ادامه داد: متاسفانه به رغم پیشرفتهای چشمگیر در تربیت نیروی انسانی و تربیت ۷۰ هزار پزشک عمومی شاهد آن خدمات بهداشتی و درمانی که شایسته ارائه به مردم است نیستیم.

وزیر بهداشت از انجام اقدامات لازم برای پذیرش افراد دیپلمه و تربیت آنان به عنوان کاردان بهورزی برای خانه های بهداشت در آینده خبر داد و گفت: پیش از این افراد با مدرک سیکل می توانستند با گذراندن آموزشهایی در خانه های بهداشت بهورزی کنند، ولی برای ارائه خدمات مطلوبتر و کیفی تر به مردم از این پس برنامه هایی داریم که افراد را با دیپلم بپذیریم و با تحصیل آنان در مقطع کاردانی، کاردانان بهورزی را به خانه های بهداشت اقصی نقاط کشور تزریق کنیم.