به گزارش پارس به نقل از سایت جوان آنلاین، حجت الاسلام سیدمهدی خاموشی، رئیس فعلی سازمان تبلیغات اسلامی از سوی سه کارگردان مطرح سینمای ایران به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به رئیس جمهور منتخب معرفی شد اما این پیشنهاد با واکنش سرد حجت الاسلام روحانی مواجه شد.

چندی پیش یکی از نزدیکان رئیس جمهور منتخب، تعبیری طنزآمیز در خصوص معرفی چهره های مختلف برای حضور در دولت آینده به کار برد و اعلام کرد: « این روزها از کانال های کولر مجمع [محل کار دکتر روحانی] هم برای گرفتن پست آدم وارد می شود. » این جمله ناظر به تلاش های افراد و گروه های مختلف برای معرفی اعضای کابینه به رئیس جمهور منتخب است. در تازه ترین اقدام شنیده می شود سه تن از کارگردان های سرشناس سینمای ایران یعنی کمال تبریزی، سیدرضا میرکریمی و مجید مجیدی که در انتخابات اخیر ریاست جمهوری موضع بیطرفانه اتخاذ کرده و از هیچ کاندیدایی حمایت نکرده بودند، از رئیس جمهور منتخب تقاضای وقت برای دیدار می کنند.

پس از مراجعه آنها به محل دفتر رئیس جمهور، در کمال تعجب مشاهده می کنند دکتر حسن روحانی به دلیل مشغله کاری حاضر به دیدار با آنها نشده و سیدرضا صالحی و حسام الدین آشنا از مشاوران خود را برای ملاقات با این افراد فرستاده است. این مسئله با اعتراض شدید مجیدی مواجه می شود به طوری که وی با اعتراض جلسه را ترک می کند.

این سه تن برای معرفی حجت الاسلام خاموشی به دفتر رئیس جمهور منتخب رفته بودند اما مشاوران رئیس جمهور با رد این پیشنهاد، از فضای موجود در سینمای ایران و تنش های موجود در آن ابراز گلایه کرده و از سینماگران مذکور خواسته اند تا با همه سینماگران تعامل و رایزنی انجام داده و حرف های خود را یک کاسه کنند.