به گزارش پارس ، احمد سبط حسینی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: گرفتن روادید فرودگاهی قطعا برای گردشگران خارجی آسان تر است ؛ ولی محدودیت زمانی آن یک معضل به شمار می آید که گاهی برنامه ی سفر گردشگران را دچار اختلال می کند.

وی ادامه داد: اعتبار روادید فرودگاهی ایران حدود ۱۵ روز است، در حالی که بیشتر گردشگران حدود ۲۰ روز در ایران می مانند و برای تمدید اعتبار روادید خود، باید از هر شهری که هستند دوباره به تهران برگردند تا اعتبار روادیدشان را تمدید کنند. این فرآیند معمولا برنامه ی سفر گردشگران را مختل می کند.

این فعال حوزه ی گردشگری بیان کرد: امکان تمدید اعتبار روادید برای اتباع خارجی در دیگر شهرها وجود ندارد. به همین دلیل، از وزارت امور خارجه درخواست می کنیم، اگر امکان افزایش اعتبار زمانی این روادید وجود ندارد، شرایط تمدید اعتبار آن را در دیگر شهرهای مقصد گردشگران مانند اصفهان، یزد، شیراز و تبریز فراهم کند.

این تورگردان در ادامه گفت: حالا که شرایط خوش بینانه ای در گردشگری ایجاد شده است، باید مشکلات گذشته را برطرف و امکانات لازم را فراهم کرد تا گردشگران آسان تر به ایران وارد شوند.

او همچنین رشد گردشگری را با توجه به تحولات سیاسی که در کشور رخ داده است، روبه تکامل دانست و اظهار کرد: در حال حاضر زمینه ی ورود گردشگران خارجی به ایران آماده تر از سال های قبل شده است و آژانس های خارجی تمرکز بیشتری روی ایران دارند. ما خوش بین هستیم تحول خوبی در گردشگری رخ دهد.

سبط حسینی در عین حال به افزایش درخواست ها برای سفر به ایران اشاره کرد و گفت: این شرایط نشان دهنده ی کاهش نگرانی نسبت به اوضاع سیاسی و امنیت ایران است و این اتفاق خوبی برای گردشگری کشور به شمار می آید.

او با یادآوری تحولات کشورهای ترکیه، مصر و سوریه، افزود: با توجه به اتفاق هایی که در این مقاصد گردشگران اروپایی رخ داده است، آن ها ناخودآگاه به سمت انتخاب مقاصد دیگری مانند ایران هدایت می شوند و باید از این شرایط بهره برداری کرد؛ اما تا کنون کار خاصی توسط ایران انجام نشده است تا گردشگران مستمر و هدایت شده به کشورمان گرایش پیدا کنند.