به گزارش پارس به نقل از تسنیم، حجت الاسلام محمدحسن ابوترابی فرد نایب رئیس اول مجلس، صبح امروز (یکشنبه) طی سخنانی در صحن علنی و در نطق پیش از دستور با تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام شهادت و سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و اصحاب ایشان و به امید آنکه در پرتو آموزه های حیات بخش انسان ساز، عدالت گستر و ظلم ستیز عاشورا ملت عاشورایی ایران اسلامی به عنوان اسوه هوشمند دنیای اسلام مسیر تبیین آموزه های عاشورا را فراهم و هموار کند و راه را برای مبارزه با ظلم و ستم در دنیای امروز و فردا فراروی امت اسلام و جامعه بشری بگشایند، گفت: امام حسین (ع) و اهل بیت و یاران ایشان تجسم عینی و حقیقی آیه مبارکه « وجعلنا هم ائمة یهدون بامرنا» بودند؛ در حیات انسان ساز فرزند برومند پیامبر اعظم (ص) تجلی و تجسم اوامر الهی و آموزه های قرآن را مشاهده می کنیم و رسول اکرم (ص) امام حسین (ع) را به عنوان امام و پیشوا و مقتدای جامعه بشری در عصر خود معرفی کردند.

وی افزود: تبعیت از این شخصیت الهی، قرار گرفتن در حوزه دین و آموزه های قرآن مقدس است. سخنان این شخصیت استثنایی تاریخ و حماسه ای که خلق کرد و مبارزه ای که فراروی ظلم و ستم دربرابر دیدگان جامعه بشری ایجاد کرد، واژه واژه آن گسترش و اقامه معروف و مبارزه با منکر است.

حجت الاسلام ابوترابی فرد با اشاره به اینکه امام حسین (ع) خطاب به مروان قبل از خروج از مدینه فرمودند « مروان باید با آموزه های اسلام خداحافظی کرد اگر مدیریت سیاسی جامعه اسلامی در دست کسی چون یزید قرار بگیرد» ، اظهار داشت: امام می فرمایند « من از روی خودپسندی و گردن کشی و فساد قیام نکردم، هدف والا و بلندم اصلاح امور امت و هدایت جامعه بشری در مسیر ثواب و در راه اقامه معروف و مبارزه با منکر است.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این شعار ابدی و جاویدان عاشورا است که باید با ظلم و ستم مبارزه کرد و از تمام ظرفیت انسانی و دینی خود برای اصلاح جامعه بشری بهره گرفت. بازوان و یاران این راه کدام افراد از جامعه بشری هستند؟ آیا هر انسانی شایستگی آن را دارد که در این مسیر نورانی همراه این شخصیت ملکوتی تاریخ باشد؟
وی گفت: امام حسین (ع) ویژگی یاران خود را تعریف کرده و می فرمایند « آن کسی که آماده است در راه اقامه معروف و مبارزه با منکر و اصلاح جامعه خون خود را تقدیم کند، با من همراهی کند» . این مسیر روشن مبارزه حق بر علیه باطل نیازمند شخصیت هایی است که در جان خود حق را اقامه کردند و در حوزه عقیده و اخلاق تجسم حق و آماده نثار خون خود در راه گسترش حق و بسط عدالت هستند.

نایب رئیس مجلس با اشاره از فرمایش دیگری از امام حسین (ع) اظهار داشت: امام حسین (ع) در بیان دیگری می فرمایند « انسان ها در اندیشه اقامه حق هستند و افرادی که موفق به تذهیب جان خود شده اند و به بسط عدالت در جامعه می اندیشند، تنها مسیر گسترش حق و اقامه عدل در جامعه بشری را حضور، اقتدار و مدیریت انسان هایی می دانند که به معنی واقعی کلمه در مکتب قرآن تربیت شده اند و باید زعامت و رهبری جوامع اسلامی به دست کسانی سپرده شود که قرآن در وجود آنها حکومت می کند و چون تجلی آیات نورانی وحی هستند، در اندیشه اقامه آیات وحی در اندیشه جامعه بشری به سر می برند.

حجت الاسلام ابوترابی فرد ادامه داد: جامعه بشری اگر می خواهد از نعمت ارزشمند عدالت و سعادت دنیا و آخرت بهره مند شود، باید در مسیر حاکمیت انسان هایی حرکت کند که در اندیشه بسط عدالت و اقامه عدل در جامعه بشری هستند و این انسان ها کسانی هستند که در برابر ذات مقدس احدیت و اوامر او تسلیم هستند؛ این راه روشنی است که حضرت اباعبدالله (ع) فراروی ما، دنیای اسلام و جامعه بشری ترسیم کرد.

وی با بیان اینکه امروز ملت عاشورایی ایران مفتخر است به آموزگار عاشورا و آموزگار مجاهدت و مبارزه با ظلم و ستم اقتدا کند، افزود: تمام هویت انقلاب اسلامی، در پیروی از مکتب عاشورا است؛ تا لحظه ای که در راه فهم درست دین و پیاده کردن آموزه های دین در زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی هستیم و به مبارزه با ظلم و ستم می اندیشیم، انقلاب هویت عاشورایی دارد.

نایب رئیس مجلس اظهار داشت: این است که مبارزه با استکبار، استعمار و نظام سلطه به سرکردگی آمریکای جهانخوار از کلیدی ترین و بنیادی ترین اصول انقلاب اسلامی است. مگر می شود انقلابی عاشورایی باشد و در برابر ستمگران تاریخ بی تفاوت و در حال سکوت به سر برد؟ مگر می شود انقلابی از امام حسین (ع) الهام گیرد و با تمام وجود در برابر ظلم قیام نکند؟

حجت الاسلام ابوترابی فرد تاکید کرد: برادران، خواهران، دانشجویان، دانشگاهیان، جوانان عاشورایی و کسانی که در سال ۵۷ با تقدیم خون خود ۱۳ آبان را خلق کرده و با پیروزی انقلاب با ظلم و ستم مبارزه کردند، شعار ۱۳ آبان که شعار مبارزه با ظلم و استبداد است را در متن جامعه خود نهادینه کردند؛ امروز هویت انقلاب در برابر مبارزه با ظلم قرار دارد و در برابر باطل تعریف می شود. اگر امروز ملت ایران به قله هایی از اقتدار دفاعی، امنیتی و دانش و دین و بسط فرهنگ دینی دست یافته و حضور مشارکت سیاسی را به معنی واقعی کلمه در پرتو مردم سالاری دینی تفسیر می کنند، در سایه این ایستادگی و مقاومت در برابر نظام استکبار و نظام سلطه است. امیدوارم ۱۳ آبان همیشه به عنوان نماد تقابل و رویارویی حق و باطل تعریف شود و در برابر دیدگان اسلام و جامعه بشری به عنوان یک فرهنگ ماندگار و ستاره پرفروغ بدرخشد.

وی گفت: امید است ملت ایران در سایه تحکیم مبانی اقتدار در درون نظام اسلامی به ظرفیت والایی دست یابد که نظام سلطه هرگز تصور تهدید آن را نکند همانطور که امروز در عرصه های مهمی به این ظرفیت ارزشمند دست یافته اند.

نایب رئیس مجلس در پایان خاطرنشان کرد: امید است دولتمردان، دستگاه اجرایی و قانونگذاری دست در دست یکدیگر با شناسایی و رصد چالش ها، زمینه رسیدن جمهوری اسلامی ایران که امروز یک قدرت بزرگ سیاسی است، به یک قدرت بزرگ اقتصادی را فراهم کند و دیگر هیچگاه شاهد تهدید دنیای استکبار و ارکان اقتصادی کشور نباشیم.

در پایان نمایندگان مجلس و حجت الاسلام ابوترابی فرد که در غیاب لاریجانی ریاست مجلس را برعهده داشت، شعار مرگ بر آمریکا را سر دادند.