به گزارش پارس به نقل از ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی با بیان اینکه نام عیسای پیامبر (ع) یادآور محبت و رحمت است، گفت: آنچه ما در روایات اسلامی مبنی بر اینکه « مگر دین، چیزی جز محبت است» داریم در زندگی این پیامبر عظیم الشان جلوه گر بود.

رئیس جمهور همچنین به حضور نماد اعتراض به ظلم و تبعیض در زندگی حضرت عیسی مسیح (ع) اشاره کرد و گفت ایشان در کنار پیام محبت، نسبت به ظلم و تبعیضی که بخاطر خود برتربینی قوم یهود بر بنی اسرائیل حاکم شده بود، اعتراض کردند؛ چرا که این قوم خود را برگزیده خدا بر روی زمین دانسته و ستم به دیگران را روا می شمردند و به حقوق مردم تعدی و تجاوز می کردند.

روحانی افزود: وجود این نماد اعتراض به ظلم و تبعیض سبب شد، عیسی (ع) در میان جامعه خود مورد تعرض و فشار قرار گیرد اما او با شجاعت تمام و با محبت در مقابل خشونت و تبعیض ایستادگی کرد و هرگز از رویکرد اخلاقی و محبت آمیز خود دست نکشید.

رییس جمهور با تأکید براینکه ملت ایران هم در فراز و نشیب های انقلاب، تلاش کرده است در راستای راه پیامبران بزرگ الهی، در مقابل تبعیض و خشونت ایستادگی کند، افزود: اینک که ملت بزرگ ما با تصویب مجمع عمومی سازمان ملل، پرچم مقابله با خشونت و افراط گرایی را برافراشته است، می خواهد با کمک همه پیروان ادیان ابراهیمی، پیام اخلاق و عدل و اعتدال را به جهانیان برساند.

رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود، به دروغ پردازی زنجیره ای برخی از رسانه ها و سایت های خبری نسبت به دولت اشاره کرد و گفت: مایه تأسف است که برخی هنوز پیام مردم در حماسه انتخابات ۲۴ خرداد را مبنی براینکه مطالبه جدی آنها از همه مسئولان و نهادهای سیاسی و اجتماعی و به ویژه بخش های تبلیغی و اطلاع رسانی، اخلاق و راستگویی است را نشنیده اند.

روحانی تأکید کرد: دروغ پردازان بدانند، اینگونه اقدامات غیراخلاقی، تنها به تنفر و انزجار بیشتر مردم از آنان می انجامد و عزم مردم را در حمایت از دولت منتخب خویش، مستحکم تر خواهد کرد.