به گزارش پارس به نقل از فارس، علاقمندان به هنر هفتم از اختلافات این روزها مطلع هستند و اخبار را پیگیری می کنند. قبلا اختلافات میان تعداد اندکی از صنوف بود اما بی تدبیری و بی توجهی برخی از سیاستگذاران باعث شد تا این اختلافات گسترده تر شده و شکاف عمیق تری میان اهالی سینمای شکل بگیرد. این شکاف باعث می شود اهالی سینما روبروی هم قرار گرفته و هر گروه به دنبال مهره هایی نام آشنا برای خودنمایی هرچه بیشتر و محق جلوه دادن خود باشد.

ظرف روزهای گذشته شاهد نفاق و دو دستگی بودیم که سرانجام خوبی برای سینمای ایران نخواهد داشت. نفاقی که باعث شد تعدادی از سینماگران ظرف دو روز و در گرمای تابستان به خیال دست یافتن به امکانات صنفی حداقلی جلوی درب خانه سینما تجمع کنند و تعدادی از اهالی سینما که اکثرا جزء بدنه سینما به شمار می آیند و نام و نشانی ندارند به احقاق حق خود به سراغ مرجع ذیصلاح رفته و جلوی درب ارشاد تجمع کنند.

اگر نگاهی به هر دو تجمع داشته باشیم شاهد این مسئله مهم خواهیم بود که بی تدبیری و کج اندیشی سیاستگذاران و از سوی دیگر زیاده خواهی هر دو گروه باعث شده است تا اهالی سینما پنجه در پنجه شده و رفتارهایی از خود بروز دهند که افکار عمومی از آنها به عنوان هنرمندان هنر هفتم توقع ندارند. این افراد همیشه به واسطه کارها و تلاش هایشان در عرصه فرهنگ و هنر مایه فخر و مباهات مردم بودند و افکار عمومی احترام خاصی برای این افراد قائل هستند. این افراد همیشه در محافل و مجامع از محبت و مهربانی مردم در برخورد با آن ها اظهار رضایت و قدردانی می کنند.

اما همین افراد به دلیل سیاست غلط و نابجای عده ای که تنها به دنبال خواسته ها و منافع خود هستند در روزهای گذشته رفتارهایی از خود بروز دادند که جامعه سینمایی کشور را به تنش کشاندند و علاقمندان به این هنر را نیز از سینما دلزده کردند. اما نکته جالب و قابل توجه در میان رفتارهای هر دو طرف حضور آنها در ضیافت افطار در شب های گذشته است. این دو گروه که در شرایطی پنجه به روی هم می کشند و فضای ناامنی را در سینما ایجاد می کنند و و اختلافاتشان را به خیابان ها کشاندند در ضیافتی که روز گذشته برگزار شد در کنار هم قرار گرفتند. گویا اختلافات تنها برای جلوی دوربین های تلویزیونی است و برای داغ تر کردن تنور رسانه ها و مطبوعات پنجه در پنجه می شوند اما در محافل سینمایی در کنار هم می نشینند گویا اختلافات را در محافل خودمانی کنار می گذارند! در حالی که هر دو گروه تاکید دارند که هیچ گاه در مقابل هم حاضر نمی شوند و حاضر نیستند مشکلات را کنار بگذارند.

هر دو گروه دم از قانون و قانونگرایی می زنند و جالب است که در محافلی حاضر می شوند که به قانون پایبند نبوده و در جایی قانون را زیرپا می گذارند! سینما در شرایط فعلی به خودی خود دچار مشکلات عدیده از جمله ریزش مخاطب هست با این دعواها و هنجارها ممکن است همین مخاطبی را هم که تعداد آن اندک است با این دعوا ها از دست بدهد.

به نظر می رسد گویا هر دو گروه تنها به دنبال منافع شخصی خود هستند و هیچ یک به فکر صنف و بدنه سینما که این روزها روزهای سخت بیکاری را سپری می کنند، نیست زیرا این دوستان در طول سالهای پس از انقلاب هر یک به نحوی سود و نفع خود را برده اند. به نظر می رسد این افراد علیرغم آنکه دم از اعتلای سینما می زنند علاقه ای به اعتلا و رشد سینما ندارند و تنها به فکر منافع شخصی خود هستند اگر این گونه نبود هر یک از گروه ها حاضر می شد از مواضع خود کمی کوتاه بیاید و به خاطر سینمای ایران از قانون تبعیت کند و تن به قانون دهد.