به گزارش پارس به نقل از تسنیم، بزودی « حنانه» در جشنواره فیلم های ایرانی در سانفرانسیسکو و جشنواره تسنیم نمایش داده می شود. جشنواره سانفرانسیسکو شهریورماه و جشنواره تسنیم مردادماه در مشهد برگزار می شود.

غذبانی کارگردان این اثر می گوید: این سومین حضور « حنانه» در جشنواره های خارجی است. به زودی این اثر در سایر جشنواره خارجی نظیر جشنواره فیلم دبی هم شرکت می کند. حضور این فیلم در جشنواره خارجی از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که در سالهای قبل کمتر شاهد حضور آثار دفاع مقدسی در جشنواره خارجی بودیم.

« حنانه» تا کنون شش حضور جشنواره ای داشته است. این فیلم از هشتمین جشنواره رویش و جشنواره وارش جوایزی کسب کرده است. این فیلم داستان یک تیرانداز عراقی را روایت می کند که در ساختمانی در خرمشهر به کمین نشسته است و در حال شکار و به شهادت رساندن رزمندگان است. او قصد دارد یک پرستار ایرانی، یک رزمنده و یک زن عرب را به همراه بچه اش به شهادت برساند. اما در نهایت این تک تیرانداز عراقی است که به واسطه ممانعت از اجرای دستور تیراندازی، توسط مافوقش کشته می شود.

غذبانی فیلم ساز اهل بوشهر فارغ التحصیل دانشگاه سینما و تئاتر سوره اصفهان است و تا کنون ۱۵ فیلم کوتاه ساخته است که از جمله آنان می توان به « امید» ، « وصال» ، « تنفس مصنوعی» و « داستان آن شب» اشاره کرد. غذبانی قرار است به زودی اولین فیلم بلند خود را به نام « پارکینگ» با حمایت حوزه هنری سازمان تبیلغات اسلامی بسازد.