به گزارش پارس ، مهدی اسماعیلی مدیر اجرایی بخش نشر مکتوب نمایشگاه قرآن کریم در گفت وگو با تسنیم، با اشاره به تخلفات صورت گرفته طی روزهای اخیر در نمایشگاه قرآن کریم گفت: خوشبختانه تاکنون تخلف جدی نداشته ایم، تنها موارد اندکی وجود داشته که مربوط به عرضه کتاب های غیر مرتبط با حوزه کاری نمایشگاه است.

وی افزود: ناشران شرکت کننده در بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم مجاز به ارائه آثاری با موضوع علوم دینی، قرآنی، معارف اهل بیت (ع) ، رشته های مرتبط و قرآن و ادعیه هستند، اگر آثاری به غیر از این حوزه ها عرضه کنند، متخلف محسوب می شود.

مدیرعامل شرکت های تعاونی ناشران آشنا گفت: تخلفات صورت گرفته را با وجود اینکه اندک بودند به صورت تذکر شفاهی و کتبی برای جمع آوری به ناشران ابلاغ کردیم.

اسماعیلی در پاسخ به این پرسش که طی سال های گذشته عرضه برخی از کتاب ها با موضوعات سخیف و زرد دینی هم چون کتاب هایی که بر اساس منابع نامعتبر تعبیر خواب، جن و شیطان و… منتشر می شوند، موجب انتقاد برخی از کارشناسان شده بود، گفت: پیش از آغاز نمایشگاه قرآن کریم یکسری ورود برخی از کتاب ها با موضوعات خاص به نمایشگاه قرآن کریم ممنوع اعلام شد که برخی از این کتاب ها نیز از آن جمله بودند. طی روزهای اخیر نیز موردی بر عرضه این کتاب ها یافت نشد.

وی با بیان این مطلب که نظارت بر آثار عرضه شده به صورت روزانه انجام می شود، گفت: خوشبختانه با نظارت دقیقی که انجام شد، موردی دال بر عرضه کتاب هایی با موضوع عرفان های کاذب نیز گزارش نشده است و در صورت مشاهده این چنین کتاب هایی سریعا با ناشر طبق قانون برخورد خواهد شد.

اسماعیلی در خصوص ممانعت از ورود « قرآن مبین» چاپ ناشری غیر از انتشارات « المقربون» گفت: انتشارات المقربون مدتی پیش در شکایتی از هیئت رسیدگی به تخلفات ناشران خواستار رسیدگی به موضوع چاپ قرآن با نام « قرآن مبین» که در انحصار این ناشر بود شد. در روزهای ابتدایی نمایشگاه قرآن کریم نیز رئیس نمایشگاه خواستار جلوگیری از ممانعت ورود این قرآن ها به نمایشگاه شد.

وی افزود: شب گذشته ما با برخی از ناشرانی که قرآن با نام « قرآن مبین» عرضه کرده بودند، جلسه داشتیم، این ناشران اذعان داشتند که مجوز چاپ این قرآن ها را از سال ۹۰ و قبل از اعلام شکایت ناشر اصلی دریافت کرده اند، به هر حال در این زمینه مشکلات حقوقی وجود دارد که رفع خواهد شد.