به گزارش پارس ، منصور ابراهیم زاده در گفت وگو باایسنا، پیرامون مسابقه تیم ملی با لبنان از چارچوب رقابت های انتخابی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل، اظهارکرد: بحث این است که فارغ از هر بازی و خصوصا بدون توجه به مسابقه آخر برابر کره جنوبی، تمرکز تیمی را حفظ کنیم و بدانیم که لبنان تیمی است که صعود نمی کند، اما می خواهد در ایران آبرومندانه به میدان برود و همین امر ممکن است تیمی قدرتمند را مقابل ایران به وجود آورد.

سرمربی راه آهن ادامه داد: لبنان با تصور اینکه بخواهد گل کمتری دریافت کند به احتمال زیاد بسته بازی می کند پس بازیکنان ایران باید صبور و با حوصله باشند. لبنان امکان دارد در دقایقی برایمان مشکل ساز شود و خصوصا خط دفاعی ایران را آزار دهد، اما این امر دائمی نیست.

ابراهیم زاده صبر و حوصله برای هواداران را نیز از فاکتورهای مهم برای این مصاف دانست و افزود: هواداران حاضر در استادیوم آزادی در این مصاف نقش اساسی دارند، البته نوع تشویق بسیار مهم است و مهم تر از آن صبر و حوصله باید نزد هواداران نیز وجود داشته باشد تا استرس و فشار بر روی بازیکنان کمتر شود. ممکن است در دقایق ابتدایی به گل نرسیم، اما رفته رفته می توانیم به دروازه لبنان برسیم.

وی با بیان اینکه تیم ایران باید در این دیدار با ترکیب کامل به میدان برود و استفاده از بازیکنان غیر اصلی کار نادرستی است، افزود: ایران باید لبنان را به عنوان یک حریف سرسخت ببیند و همچنین مانند بازی با قطر باید مراقب باشد گلی نخورد چرا که اگر عقب بیفتیم با توجه به شرایطی که برای صعود داریم استرس بیشتر و تمرکز کمتر خواهد شد.

این کارشناس فوتبال ایران تمرکز تیم ملی برابر قطر را مطلوب ارزیابی کرد و ادامه داد: اگر تمرکزی که برابر قطر داشتیم برابر لبنان نیز داشته باشیم پیروزی میسر می شود.

ابراهیم زاده درباره تفاوت تیم ملی لبنان و قطر گفت: این دو تیم تقریبا مشابه اند. البته قطر تیمی آبدیده تر و با تجربه تر است، اما لبنان آگاهانه تر کار می کند و خط دفاعی این تیم از قطر بهتر است.

وی باز هم از هواداران تیم ملی ایران خواست صبر و حوصله داشته باشند و به خوبی از ایران حمایت کنند تا با احتساب سایر نتایج و البته مسابقه آخر، ایران بتواند به طور مستقیم راهی برزیل شود.