واکسیناسیون دانشجویان آغاز شد. واکسیناسیون دانشجویان با دانشجویان تحصیلات تکمیلی آغاز شد. واکسیناسیون دانشجویان اولویت بندی دارد.


به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، تامین واکسن موردنیاز گروه‌های مختلف موجب شد تا فرآیند واکسیناسیون دانشجویان با چند هفته تاخیر اما بالاخره آغاز شود. دانشجویان از روز گذشته امکان ثبت‌نام در سامانه وزارت بهداشت را پیدا کردند و حالا می‌توانند پس از ثبت‌نام در مرکز انتخابی، واکسن خود را تزریق کنند. واکسیناسیون در برخی دانشگاه‌ها از مردادماه آغاز شده بود و بسیاری از پرسنل دانشگاه، اساتید و اعضای هیات‌علمی دانشگاه‌ها واکسینه شدند و حالا نوبت دانشجویان با اولویت تحصیلات تکمیلی است که در این فرآیند شرکت کنند. نحوه ثبت‌نام در سامانه و برخی سوالات دانشجویان دانشگاه آزاد در فضای مجازی موجب شد تا در گزارشی کوتاه به بررسی این ابهامات بپردازیم که در ادامه می‌خوانید.

دانشجویان برای واکسیناسیون چگونه باید ثبت‌نام کنند؟

سامانه واکسیناسیون کلیه دانشجویان زیرمجموعه وزارت علوم، وزارت بهداشت، دانشگاه آزاد و طلاب حوزه‌های‌ علمیه سراسر کشور، از هجدهم مردادماه باز شد و دانشجویان می‌توانند با ورود به سامانه اینترنتیsalamat.gov.ir  و وارد کردن کدملی، تاریخ تولد و شماره همراه ثبت‌نام کرده و سپس با توجه به موقعیت زمانی و منطقه‌ای خود زمان و مکان واکسیناسیون را انتخاب کنند.  کدملی دانشجویان در سامانه واکسیناسیون ثبت ‌شده و دانشجویان در تمامی شهرستان‌ها می‌توانند نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند. البته ممکن است به‌واسطه حجم زیاد مراجعات سامانه ثبت‌نام با وقفه‌ای مواجه شود که در این صورت باید در زمان دیگری مراجعه کنند.

ماجرای سامانه دانشگاه آزاد چیست؟ واکسیناسیون دانشگاه آزاد از چه زمانی آغاز می‌شود؟

دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی می‌توانند با مراجعه به سامانه واکسیناسیون این دانشگاه به آدرس http://azadhr.healthehr.ir اقدام به ثبت‌نام کنند. تفاوت ثبت‌نام در این سامانه با وزارت بهداشت این است که دانشگاه آزاد مراکز واکسیناسیون و نوبت‌دهی مخصوص به خود را دارد و دانشجویان می‌توانند با مراجعه به این سایت و گرفتن نوبت در شعب واکسیناسیون مختص به دانشگاه واکسینه شوند. از امروز  بیستم شهریورماه نیز فرآیند واکسیناسیون دانشگاه آزاد آغاز می‌شود.

آیا امکان ثبت‌نام دانشجویان دانشگاه آزادی در سامانه وزارت بهداشت و تزریق واکسن در خارج مراکز دانشگاه وجود دارد؟

بله، نیازی نیست که دانشجویان لزوما برای واکسینه‌شدن به واحد دانشگاهی خود مراجعه کنند، بلکه توزیع مراکز واکسیناسیون دانشگاه آزاد اسلامی به‌گونه‌ای است که دانشجویان کمترین جابه‌جایی را داشته باشند. با کمک وزارت بهداشت، دانشجویان دانشگاه آزاد می‌توانند در سامانه وزارت بهداشت اقدام به ثبت و رزرو نوبت کنند و به مراکز واکسیناسیون وزارت بهداشت در سطح شهر خودشان مراجعه کنند.

اگر کدملی دانشجو در سامانه ثبت نشده بود باید چه کار کند؟

درصورتی‌که کدملی شما در سامانه موجود نبود، با مراجعه به دانشگاه درخواست خود را مبنی‌بر ثبت کدملی در سامانه واکسیناسیون ارائه داده و پس از انجام روند ثبت کدملی برای ثبت‌نام واکسن اقدام کنید.

آیا در تزریق اولویت خاصی هم وجود دارد؟

دانشجویان دکتری و پس از آن دانشجویان کارشناسی‌ارشد، کارشناسی و کاردانی در اولویت تزریق واکسن قرار دارند.

چند مرکز واکسیناسیون دانشگاه آزاد در کشور وجود دارد؟ در استان تهران چطور؟

۱۰۰مرکز واکسیناسیون در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی فعال و تجهیز شده و از امروز آماده تزریق واکسن به دانشجویان هستند. تعداد ۱۶ مرکز واکسیناسیون در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی تهران ازجمله واحد علوم‌پزشکی آزاد تهران، واحد تهران‌ شمال، تهران شرق، تهران غرب، تهران جنوب و علوم‌و‌تحقیقات در شهر تهران راه‌اندازی شده و واحدهای دیگری که در استان تهران راه‌اندازی شده‌اند شامل ورامین، شهرقدس، پرند، شهریار و دماوند می‌شود که فعال هستند و برخی از این واحدها یک‌ مرکز و برخی دیگر ۳ مرکز واکسیناسیون را راه‌اندازی کرده‌اند.