ستاد کرونا در مصوبات خود تعطیلی شیرینی فروشی ها را در دستور کار قرار داد. تعطیلی شیرینی فروشی به عدم رعایت پروتکل های بهداشتی مربوط می شود. رعایت بهداشت در عدم تعطیلی شیرینی فروشی موثر است.


فرادید| کافه قنادی فرانسه روز گذشته در توئیترش اعلام کرد که این مغازه قدیمی پلمب شده است. کافه قنادی فرانسه علت پلمب را طرح جلد روی جعبه‌های شیرینی عنوان کرده است. موضوعی که از سوی اتحادیه و اماکن رد شده است.

به گزارش فرادید؛ ساعاتی پس از انتشار توئیت کافه قنادی فرانسه، بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی به پلمب شدن این مغازه قدیمی واکنش نشان دادند. اما کافه قنادی فرانسه این توئیت را پس از گذشت ۴ ساعت از صفحه رسمی اش حذف کرد.

این مغازه در توئیتی مجدد تنها اعلام کرد که کافه قنادی فرانسه پلمب شده است و بازگشایی مجدد آن را به اطلاع عموم می‌رساند.  

در این میان، برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز گفته اند که پلمب به دنبال شکایت یک شاکی خصوصی بوده که طرح روی جعبه‌های شیرینی را تبلیغ دوران قبل از انقلاب دانسته است.

پس از بالا گرفتن انتقادها، علی بهره‌مند رئیس اتحادیه صنف قنادان پلمب شدن این کافه قنادی را تایید کرد.

اما او گفته که علت اصلی، تخطی این واحد صنفی از مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا بوده است. براساس گفته بهره مند، شیرینی فروشی‌ها جزء مشاغل غیر ضرور بودند که مجاز به فعالیت در تعطیلات کرونایی اخیر نبودند.

البته رئیس اتحادیه صنف قنادان، در خصوص شاکی خصوصی این واحد صنفی جزئیات بیشتری ارائه نکرده است.

 

چرا شیرینی فرانسه پملب شد؟

گرچه کافه قنادی فرانسه ابتدا علت پلمب شدن مغازه اش را طرح جلد روی جعبه‌های شیرینی عنوان کرده بود، اما در اولین واکنش، مسئولان اتاق اصناف ایران این موضوع را رد کردند. پس از آن نیز اتحادیه قنادان عدم رعایت شیوه نامه بهداشتی را به عنوان علت پلمب عنوان کرد.  

اما با ادامه دار شدن انتقاد‌ها و واکنش ها، معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت تهران بزرگ جزئیات پلمب شدن این کافه قنادی قدیمی را اعلام کرده است.

سرهنگ نادر مرادی گفته که  شیرینی‌فروشی مذکور به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی پلمب شد.

اومی گوید که در پیک پنجم کرونا صنوفی مانند شیرینی‌فروشی‌ها، رستوران‌ها و آبمیوه‌فروشی‌ها تنها مجاز هستند که مواد غذایی و خوراکی‌ها را به صورت بیرون‌بر ارائه دهند، اما واحد صنفی مذکور علاوه بر عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، داخل صنف خود نیز اقدام به پذیرش مشتری می‌کرد و در آن تجمع صورت می‌گرفت.

مورد عجیب پلمب شیرینی فرانسه در تهرانطرح جلدی که کافه قنادی فرانسه و برخی کاربران، آن را علت اصلی پلمب این مغازه عنوان می‌کنند.

 

معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت تهران بزرگ ارتباط پلمب این واحد صنفی به دلیل تصاویر روی جعبه‌های شیرینی آن را رد کرده است.

او گفته که پیش از پلمب این شیرینی‌فروشی، به صاحب مغازه درباره عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی اخطار نیز داده شده است. اما این صنف به اخطار توجهی نداشت که در نهایت با حضور نماینده بهداشت و سایر نهاد‌های مربوطه پلمب شد.

پیش از این کافه قنادی فرانسه در سال ۹۴ هم پلمب شده بود. در آن زمان رسانه علت پلمب شدن این مغازه قدیمی را رعایت نکردن قوانین روز والنتاین و فروش شکلات طرح قلب عنوان کرده بودند.

 کافه قنادی «شیرینی فرانسه» در سال ۱۳۴۴ توسط یک فرانسوی به نام ژیلبرت بارو تاسیس شده است. بنای این کافه، قدمتی بیش از پنجاه سال دارد. این بنا دارای شاخصه‌های متداول دوره آرت‌دکو است.