گرمای زیاد تابستان امسال  با افزایش مصرف برق همراه بوده. افزایش مصرف برق خاموشی های زیادی را در پی داشته است.


به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی شرکت مدیریت شبکه برق ایران، "مصطفی رجبی مشهدی" افزود: هفته آینده  هفته‌ای پرمصرف خواهد بود و  با توجه به پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی مبنی بر افزایش دمای هوا در هفته آتی در سراسر کشور و رسیدن به میانگین دمای ۳۸ درجه، صنعت برق با افزایش نیاز مصرف از سوی مشترکان روبرو خواهد شد.

وی ادامه داد: در پی افزایش دما، نیاز مصرف تا ۶۴ هزار و ۵۰۰ مگاوات رشد خواهد داشت که از این مقدار فقط ۵۴ هزار مگاوات توسط نیروگاه‌های کشور قابل تامین خواهد بود.

سخنگوی صنعت برق گفت: برای جبران کمبود ۱۰ هزار مگاواتی، در کنار برنامه‌های مدیریت مصرف، همچنان نیازمند همکاری مشترکان عمده، صنعتی و خانگی هستیم.

رجبی مشهدی افزود: از مردم  ایران خواهشمندیم که با در نظر گرفتن ساعت اوج مصرف و استفاده نکردن از وسایل برقی پرمصرف در این ساعت‌ها که از ساعت ۱۲ تا ۱۸ و ۲۰ تا ۲۳ است این دوره را نیز پشت سر بگذاریم. 

به گزارش ایرنا، پیشترمعاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر گفت: تراز منفی ۱۰ هزار مگاواتی تولید و مصرف می‌توانست باعث بروز خاموشی سراسری (بلک اوت) شود که آثار زیانباری برای کشور به همراه داشت اما با همراهی و مدیریت درستی که صورت گرفت، این اتفاق رخ نداد.