وقتی که برق قطع می­شود اولین کاری باید کرد، آمادسازی شرایط برای نشستن در تاریکی به مدت طولانی است. یعنی باید چه کرد؟ در حال حاضر اکثر ساختمان­ها پمپ آب دارند. شما فقط چند دقیقه فرصت دارید تا آب باقی مانده در لوله­ها را درون ظروف بریزید و کنار بگذارید. اگر قطعی برق در منطقه شما زیادی است، سعی کنید موبایل­ها را همیشه شارژ نگه دارید. لپ تاپ هم همین­طور!

برویم به سراغ معرفی برخی از وسایل که در زمان قطع شدن برق حسابی به کارتان می­آید. منظور من پاور بانک و شمع نیست. دو مورد از لوازم برقی و یک مورد از لوازم مهم برای سرگرمی را به شما معرفی خواهیم کرد.

1-برد گیم

10

. همه ما معتاد تلکنولوژی هستیم و بدون گوشی­های موبایل و برنامه­های تلوزیونی نمی­توانیم بیش از یک ساعت دوام بیاوریم. این موضوع در رابطه با محیط کار و خانه صدق می­کند. برق که قطع شود، عملا کار و زندگی همه ما تعطیل است.

بهتر است به جای خیره شدن به ساعت و لحظه شماری برای بازگشت دوباره برق خودمان را هر طور که شده سرگم کنیم. منظور من بازی­های گل یا پوچ و بیست سوالی نیست. باید یک سرگرمی جذاب­تر مثل بازی مافیا یا ... پیدا کنید. چیزی که باعث شود زمان را فراموش کنید. بردگیم­ها می­توانند شما را برای ساعات طولانی سرگرم کنند. می­توانید با اعضا خانواده یا همکارانتان مشغولی بازی شوید و شرایط را راحت­تر تحمل کنید.

 برد گیم ­ها به هرنوعی از بازی گفته می­شود که روی یک صفحه انجام شود. مانند مونوپولی، مار و پله، شطرنج و سایر بازی­های جذاب فکری و سرگرم کننده که برایتان لذت بخش خواهد بود. شما می­توانید با اعضا خانواده یا همکارانتان مشغول بازی شوید.

2-موتور برق

11

اگر از قطعی چندیدن باره برق در طول یک روز کلافه هستید، بهتر است به فکر خرید تجهیزاتی ضروری از قبیل خرید موتور برق باشید. شما می­توانید با تامین سوخت شیمیایی این دستگاه که معمولا گازوئیل یا بنزین است، برای مدت طولانی انرژی الکتریکی را در اختیار داشته باشید. این محصول در انواع خانگی و مسافرتی در بازار موجود است. موتور برق کمی سر و صدا خواهد داشت اما در عوض برق مورد نیاز شما را تامین می­کند.

3-یو پی اس

12

منبع تغذیه بدون وقفه (UPS) که به عنوان پشتیبان باتری نیز شناخته می­شود، در صورت خرابی منبع تغذیه منظم یا افت ولتاژ تا حد قابل قبولی نیروی برق پشتیبان را تأمین می­کند. UPS امکان روشن و خاموش کردن منظم کامپیوتر و تجهیزات متصل را فراهم می­کند. اندازه و طراحی یو پی اس تعیین می­کند که چه مدت برق تأمین کند. به همین دلیل از   upsالکتروفا غافل نشوید.

توپولوژی یو پی اس

توپولوژی­های مختلف UPS سطح خاصی از حفاظت از قدرت را فراهم می­کنند. در صورت بروز مشکلات متداول برق مانند خاموشی، افت ولتاژ یا افزایش ولتاژ، به برق پشتیبان باتری متوسل می­شود. هنگامی که برق ورودی به زیر سطح ولتاژ ایمن می­رسد یا به بالاتر از حد می­رسد، UPS به برق باتری DC تبدیل می­شود و سپس آن را به برق متناوب تبدیل می­کند تا تجهیزات متصل را روشن کند.

این مدل­ها برای لوازم الکترونیکی مصرفی، رایانه­های سطح پایین، سیستم­های POS ، سیستم­های امنیتی و سایر تجهیزات الکترونیکی اساسی طراحی شده­اند. یو پی اس تعاملی خطی دارای فناوری است که به شما این امکان را می­دهد نوسانات جزئی برق را بدون تغییر باتری اصلاح کند.

این نوع UPS دارای یک ترانسفورماتور خودکار است که ولتاژهای پایین را که به عنوان مثال با کاهش قدرت ایجاد می­شوند و ولتاژهای بیش از حد را که به عنوان مثال متورم هستند را بدون نیاز به تغییر باتری تنظیم می­کند. مدل­های UPS با تعاملی خطی معمولا برای وسایل الکترونیکی مصرفی، رایانه­های شخصی، سیستم­های بازی، وسایل الکترونیکی سینمای خانگی، تجهیزات شبکه و سرورهای میان رده استفاده می­شوند.

آن­ها در طول وقوع حوادثی مانند قطعی برق، افت ولتاژ یا ولتاژ بیش از حد برق را تأمین می­کنند.

جمع بندی

همان­طور که ملاحظعه می­کنید وجود وسایلی از قبیل موتور برق، یو پی اس و برد گیم  یا پازل ضروری است. شما می­توانید برای خرید هر یک از این موارد، به نموه­های مندرج در سایت مراجعه کنید. با وجود تک تک این ابزارها تحمل شرایط در زمان وقوق قطعی برق آسان­تر خواهد بود.