به گزارش پارس به نقل از فارس، سید محمدزمان ابطحی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروزه روش های ارتباطی با دیگران از طریق اینترنت افزایش یافته است، اظهار داشت: پست الکترونیک، پیام های کوتاه، چت روم ها، وب پایگاه ها و بازی ها از جمله روش ها برای گسترش روابط اجتماعی است.

وی از تغییرات ایجاد شده در رابطه فرزندان و والدین با گسترش فضای مجازی خبر داد و افزود: کاهش نقش خانواده به عنوان مرجع، کاهش ارتباط والدین با فرزند، شکاف نسلی به دلیل رشد تکنولوژی و از بین رفتن حریم فرزندان و والدین را از آثار گسترش فضای مجازی دانست.

گسترش فضای مجازی سبب تغییر در حوزه دینی است

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار بیرجند با اشاره به آثار مخرب فضای مجازی بر ازدواج تصریح کرد: ناپایداری ازدواج ها، تغییر الگوی همسرگزینی و بالا رفتن سن ازدواج از این آثار مخرب محسوب می شود.

ابطحی با بیان اینکه گسترش فضای مجازی سبب تغییراتی در حوزه دینی شده، متذکر شد: کاهش آموزه های دینی در خانواده، دوری خانواده از شریعت و کم رنگ شدن حریم های دینی در روابط خانوادگی از جمله این تغییرات است.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت فضای مجازی در توسعه جوامع، در جامعه ما نیز در سال های اخیر به فن آوری اطلاعات و ارتباطات توجه زیادی شده است.

ایران رتبه ۸۷ در استفاده از اینترنت را دارد

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار بیرجند با بیان اینکه کشور ما از نظر بهره مندی از اینترنت در بین کشورهای جهان رتبه ۸۷ را دارا است، اذعان داشت: براساس طبقه بندی اتحادیه جهانی مخابرات، ایران جزء کشورهای متوسط به شمار می رود.

ابطحی ۳۵ درصد از استفاده کنندگان اینترنت را جوانان برشمرد و یادآور شد: شبکه های دوست یابی در کشور ما به سرعت در بین جوانان ایرانی محبوب شده است.

وی اضافه کرد: ایرانی ها رتبه سوم در استفاده از شبکه های دوست یابی را کسب کرده اند.

بروز آسیب های نوظهور سبب ایجاد آسیب های اجتماعی است

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار بیرجند با بیان اینکه بروز آسیب های نوظهور می تواند زمینه ساز نوع جدیدی از آسیب های اجتماعی و روانی باشد، گفت: در این راستا برنامه ریزی برای شناسایی، پیشگیری و کاهش آسیب های نوظهور لازم و ضروری است.

ابطحی آسیب های نوظهور را آسیب های مرتبط با فناوری های جدید دانست و اذعان داشت: آسیب های ناشی از استفاده از ماهواره، بازی های رایانه ای، تلفن همراه و اینترنت می توانند در این مجموعه قرار گیرند.