به گزارش پارس ، علی بخشی زاده مدیر شبکه دو در گفتگو با سینما پرس به چند پرسش درباره حرف و حدیث ها پیرامون برنامه سازی شبکه دو پاسخ داد.

چرا سریال های مناسبتی شبکه دو از رقابت با سایر شبکه ها جا می مانند؟

بخشی زاده در پاسخ به این پرسش که چرا شبکه دو با دایره محدودی از کارگردانان همکاری می کند و سریال های مناسبتی شبکه دو در رقابت با سایر شبکه ها کمتر دیده شده؟ عنوان کرد: من زیاد با این موضوع موافق نیستم با نگاه به مجموعه کارهای شبکه دو می بینید که ما از کارهای متنوعی استفاده کرده ایم. به عنوان مثال آیا در سال ۹۰ سریال « فرات» بیننده نداشت، یا سریال « یه تیکه زمین» در محرم سال ۹۱ کم دیده شد؟

مدیر شبکه دو در رابطه با علت این که سریال نوروزی « آب پریا» با وجود این که سریال خوبی بود اما اقبال خوبی در دیده شدن نداشت، اظهار کرد: نوروز یک المپیک است. کار « آب پریا» که بسیار کار خوبی بود من نمی دونم چرا شما اینطور می گویید، در حوزه سیما آقای ضرغامی در مراسم تقدیر از بهترین های نوروز هم از نظر مضمون ومحتوی و هم بازیگری از این کار تقدیر کردند.

علی بخشی در پاسخ به این پرسش که چرا تهیه کنندگی سریال « بوی باران» به کارگردان آن حسین تبریزی سپرده شده؟ بیان کرد: آقای تبریزی با سرمایه ای که از طریق آقای عابدی آورده اند مشغول ساخت این کار هستند. ما سرمایه را با بودجه سال ۹۰ برآورد خواهیم کرد و بعد از رفع یک سری مشکلات به ایشان پرداخت می کنیم.

کلاه قرمزی متعلق به کیست؟

بخشی زاده در پاسخ به این پرسش که برند کلاه قرمزی به طور اختصاصی در اختیار کیست، و آیا تلویزیون بابت تبلیغاتی مانند شرکت سامسونگ که از این برند در عرضه کالای خود استفاده می کند پولی دریافت می کند؟ گفت: این عروسک در انحصار سازمان است و سازمان مالک آن است. همکاری تنگاتنگ سازمان با تیم سازندگان کلاه قرمزی باعث شده به دلیل ارادتی که به این گروه داریم بعضی اوقات امتیازاتی به آنها بدهیم. از هم اکنون قرارداد نوروزی برای عید ۹۳ با این تیم بسته شده و در تدارک ساخت هستند. برای تمام اعیاد نیز تا پایان سال شاهد قسمت های جدید این مجموعه خواهید بود.

تشریح سریال های شبکه دو تا پایان سال…

بخشی زاده در تشریح سریال های شبکه دو تا پایان سال افزود: بعد از ماه رمضان تا اول مهر سریال خارجی « رازهای میت سامر» سریال اپیزودیکی که چند قسمت آن تا به حال پخش شده بود را ادامه خواهیم داد. بعد از آن سریال « اتاقی روی تپه» به کارگردانی داریوش یاری و تهیه کنندگی بهروز مفیدپخش خواهد شد و بعد از آن سریال « همه بچه های ما» به کارگردانی و نویسندگی تاجبخش فداییان پخش خواهد شد تا می رسیم یه ایام محرم، برای محرم نیز سریالی به تهیه کنندگی محمدعلی اسلامی به قلم خسرو نقیبی و آرش خوشخو در دست نگارش است که نام آن از بین دو گزینه « آب و خاک» و « سالار» انتخاب خواهد شد. بدین ترتیب تا حوالی سال نو کارهای خودمان را در کنداکتور پخش داریم.