به گزارش پارس به نقل از ایسنا، روزنامه شوک - چاپ ترکیه در تحلیلی درباره نامه نگاری اخیر باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا به حسن روحانی، رییس جمهور کشورمان نوشت: پس از کم رنگ شدن صداها درباره حمله احتمالی علیه سوریه و بازگشت جهان از التهاب به آرامش نسبی، اوباما که زمانی اردوغان را به عنوان دوست نزدیک خود معرفی می کرد اکنون به دلیل سیاست های خصمانه ترکیه علیه سوریه با هم دچار اختلاف شده و به نظر می رسد روحانی بین اردوغان و اوباما قرار گرفته است.

این روزنامه در ادامه با اشاره به مصاحبه تلویزیونی شبکه ای. بی. اس با اوباما و آشکار شدن شدن ماجرای نامه نگاری میان ایران و آمریکا آورد: در حالی که مدتی است ترکیه در منطقه خاورمیانه رویکرد تند و سردی اتخاذ کرده است، نسیم بهاری از سمت دیگر شروع به وزیدن گرفته است و بر همین اساس جهان به حل مساله هسته یی ایران امیدوار است.

به نوشته این روزنامه، تحولات تنها در این محدوده باقی نمانده است و به نظر می رسد که نسیم بهاری میان ایران و آمریکا به وزیدن خود ادامه دهد. زیرا با نزدیک شدن این دو کشور ممکن است پس از ۳۶ سال در سطح سران با یکدیگر دیدار و گفت وگو کنند. این دیدار برای رفع دشمنی ۳۴ ساله بسیار حائز اهمیت است. نسیم بهاری به سرعت در حال ایجاد تحولات در منطقه است.

این روزنامه ترک با اشاره به مواضع تند ترکیه علیه سوریه و طرفداری از هر گونه اقدامی نظامی علیه اسد نوشت: با توجه به تحولات به نظر می رسد که نه آمریکا و نه کشورهای منطقه به سیاست اخیر اتخاذ شده از سوی ترکیه نظر مثبتی ندارند.