به گزارش پارس به نقل از پارسینه، با اینکه در دیدار روز گذشته وزیر ارشاد، علاوه بر پورمحمدی قائم مقام وزارت ارشاد، شاه آبادی معاون هنری وزارت ارشاد، علی اسماعیلی سرپرست معاونت فرهنگی و محمدزاده معاون مطبوعاتی حضور داشتند اما خبری از جواد شمقدری رئیس سازمان سینمایی نبود و او در این جلسه حضور پیدا نکرد. هنوز جزئیات این اتفاق مشخص نیست اما تنها چیزی که اعلام شده این است که دلیل این غیبت، سفر جواد شمقدری بوده.

در این سال ها سینما به شدت زیر ذره بین سیاسیون بوده است. حتی بزرگترین جنجال های حوزه هنر در این حیطه رخ داده است. از نگاه سیاسی دولتی ها به سینما و ساخته شدن فیلم های سفارشی یا یک جریان سفارشی گرفته تا واکنش سیاسی مردم به فیلم ها… البته این نوع اتفاقات تنها مختص ایران نیست ولی در ایران نوع خاصی از سیطره دولت بر سینما حاکم است که اجازه رشد سینمای مستقل را نمی دهد و سیطره نگاه دولتی باعث می شود مخاطب هم همه چیز را سیاسی ببیند. از پرداختن به این موضوع عبور می کنیم زیرا نیاز به مجالی مفصل و جداگانه دارد.

به اذعان بیشتر کارشناسان در دوره مدیریت جواد شمقدری، سینما روزهای پر از نشیبی را به خود دید و فرازهای آن بیشتر ویترینی بود و همان طور که اشاره شد اتفاقات سیاسی هم در این سینمای ضعیف شده بسیار به چشم می آمد. حاشیه سازی برای فیلم" جدایی نادر از سیمین" ، توهین ها به بازیگران زن سینما و خود سینما، حمایت های ویژه از فیلم هایی چون" اخراجی ها" ی مسعود ده نمکی یا ساخته شدن فیلم هایی چون" پایان نامه" و… همه و همه در این دولت اتفاق افتاد. و نیز یک اتفاق مهم دیگر تعطیلی خانه سینما.

جواد شمقدری در این میان به جای حمایت از سینما و سینماگران همیشه مدافع جریانی خاص بود. جالب اینکه او حتی این روزها به حرف رئیس جمهور سابقا محبوب خودش نیز گوش نمی سپارد. رئیس جمهوری که فیلم انتخاباتی اش را خود جواد شمقدری ساخت. پس نباید انتظار داشت، رئیس سازمان سینمایی علاقه ای داشته باشد با حسن روحانی، دور یک میز بنشیند.

هر چه هست این روزها روزهای وداع جواد شمقدری با صندلی مدیریت سینماست و بالطبع روزهای خوشی برای او نیست اما برعکس با اظهار نظرهای اهالی سینما و سینما دوستان در رسانه ها و شبکه های اجتماعی گویا جشنی برای سینما در حال رخ دادن است. حتی در پیوستن به این جشن و شادمانی برخی دوستان دیروز سازمان سینمایی از دیگران پیشی گرفته اند و حالا لب به گفتن حرف هایی گشوده اند که تا ۲۴ خرداد چشم بر آنها بسته بودند.

اما غالب اهالی سینما بیشتر از اینکه به جواد شمقدری و سازمان سینمایی توجه کنند منتظر مشخص شدن نام وزیر جدید ارشاد و رئیس جدید سازمان سینمایی هستند،