به گزارش پارس به نقل از فارس، محسن عرفانی عصر امروز با اعلام خبر دستگیری عامل برداشت غیرمجاز از حساب خریدار خودرو توسط پلیس فتا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: فردی با مراجعه به پلیس فتا و طرح شکایتی مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی اش به مبلغ ۱۰ میلیون ریال توسط فرد و یا افرادی خواستار رسیدگی به این پرونده شد.

وی افزود: پس از طرح شکایت، موضوع در دستورکار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت که با بررسی های فنی و استعلام از مبادی ذی ربط، کارآگاهان پلیس فتا توانستند، رد متهم را در فضای مجازی شناسایی کنند.

عرفانی یادآور شد: متهم پس از شناسایی با دستور مقام قضایی دستگیر و به مکان پلیس فتا منتقل شد؛ متهم نخست منکر هرگونه جرمی شد، اما با دیدن شواهد و رویارویی با شاکی اعتراف کرد.

رئیس پلیس فتا خراسان رضوی تصریح کرد: متهم با اعتراف جرم خود اظهار کرد که چند شب قبل شاکی برای خرید خودرو سواری به نمایشگاه مراجعه کرد، من با ارتقای کاری خود در نمایشگاه که معتمد آنجا محسوب می شدم از این فرصت سوءاستفاده کرده و پس از یافتن رمز کارت عابر بانک خریدار خودرو، از حساب وی به طور غیرمجاز برداشت کردم.

عرفانی خاطرنشان کرد: بارها در رسانه ها به طرق مختلف نسبت به رمزگذاری صحیح عابر بانک های شهروندان توصیه شده، همچنین شهروندان بدانند کارت عابر بانک از موارد شخصی و خصوصی فرد بوده که نباید به راحتی ان را در اختیار دیگران قرار دهند.