مهشید موقر در خصوص اخباری مبنی بر استفاده از کودکان زیبا در مهدهای کودک به عنوان مدلینگ اظهار کرد: در این زمینه هنوز شکایتی از سوی خانواده‌ها از مهدکودک متخلفی به سازمان بهزیستی اعلام نشده است.

وی تصریح کرد: سازمان بهزیستی استان تهران بعد از اینکه در فضای مجازی اخباری در ارتباط با استفاده از کودکان در مهدهای کودک به عنوان مدلینگ منتشر شد در کمترین زمان ممکن بخشنامه‌ای را با عنوان ممنوعیت استفاده از این کودکان به عنوان مدلینگ به تمامی مهدهای استان ابلاغ کرد.

موقر ادامه داد: تا به امروز هنوز گزارشی در خصوص مسئله اشاره شده به سازمان بهزیستی استان تهران ارجاع  نشده است و در صورتی که خانواده‌ها با چنین مسائلی روبرو شدند می‌توانند آن را از طریق سامانه پیامکی 3000012333 و یا از طریق ادارات بهزیستی موارد را پیگیری کنند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران گفت: استفاده از کودکان در مهدهای کودک به عنوان مدلینگ تخلف است و قطعا سازمان با چنین تخلفاتی برخورد می‌کند اما این نکته مهم است که در برخی از مواقع این کار با موافقت خانواده و مهدکودک انجام می‌شود که به سازمان بهزیستی نیز هیچ شکایتی ارسال نمی‌شود ولی در هر صورت از خانواده‌ها درخواست می‌کنیم که به هیچ عنوان زیر بار چنین مسائلی نرودند و مواردی که با آن روبرو می‌شوند به سازمان بهزیستی اطلاع دهند.

این اظهارات معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران مبنی بر موافقت برخی خانواده‌ها در استفاده از کودکان برای مدلینگ و عدم وصول شکایت در این زمینه در حالی است که گزارش منتشرشده در یکی از برنامه‌های رادیویی روز گذشته، حاکی از این بود که برخی مدیران مهدهای کودک شرط اعلام موافقت خود با استفاده از کودکان برای مدلینگ را، عدم اطلاع والدین کودکان عنوان می‌کنند. حتی یک مدیر مهدکودک که با خبرنگار این برنامه رادیویی گفت‌وگو می‌‌کرد از دریافت محصولات خوراکی یک شرکت، در ازای استفاده از کودکان برای برنامه تبلیغاتی خبر داده بود.

حال این سوال از مسئولان بهزیستی که از عدم وصول شکایت در این زمینه خوشحال هستند مطرح می‌شود و آن اینکه وقتی بسیاری از والدین از اصل موضوع حضور فرزندانشان در برنامه‌های تبلیغاتی و مدلینگ مطلع نیستند، چگونه باید از وقوع آن و علیه مهدکودک متخلف شکایت کنند؟