به گزارش پارس نیوز، 

داریوش بیات نژاد مدیر کل بهزیستی استان تهران اظهار کرد: آغاز به کار فعالیت مهدهای کودک با استفاده از موافقت نامه اصولی تخلف است و بهزیستی با متخلفان به صورت جدی و با قاطعیت برخورد خواهد کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: صدور موافقت نامه اصولی برای مهدهای کودک، هیچ گاه به معنای مجوز فعالیت این مراکز نبوده و تنها به مفهوم شروع کار مدیران مراکز فوق برای تامین مواردی چون جا و مکان مناسب برای تاسیس مهدکودک و فراهم کردن امکانات و تجهیزات مورد نیاز است.

مدیر کل بهزیستی استان تهران در تشریح روند آغاز به کار مراکز مهدکودک یادآور شد: پس از تامین مکان مناسب و فراهم کردن تجهیزات مورد نیاز برای مهدکودک، کارشناسان ناظر بهزیستی طی چند مرحله از محل بازدید کرده و در نهایت با وجود احراز استانداردهای لازم، مجوزهای مورد نظر برای شروع به کار مهدکودک و ثبت نام و نام نویسی از کودکان صادر می‌شود.

بیات نژاد همچنین خاطرنشان کرد: در نشست‌های مشترک با کارشناسان و ناظران بر عملکرد مهدهای کودک استان تهران که در ماه گذشته برگزار شد، بر موضوع  نظارت بر امور این مراکز به صورت جدی تاکید شده است.

وی با اشاره به تذکر بهزیستی به حدود 500 مهدکودک متخلف و ضرب الاجل یک ماهه آن برای رفع برخی از مشکلاتی که به خاطر آن اخطار دریافت کردند، تاکید کرد: مراکز فوق مهلت یک ماهه دارند تا نواقص موجود خود را برطرف کنند، در غیر این صورت پس از تاریخ اعلام شده، مهدهای کودک متخلف تعطیل خواهند شد.

راه‌اندازی سامانه ثبت درخواست متقاضیان مجوز تاسیس مراکز مختلف

مدیر کل بهزیستی استان تهران در ادامه یادآور شد: دریافت مجوز فعالیت مهدکودک هزینه چندانی ندارد و در حال حاضر کمتر از یک میلیون تومان از آب در می‌آید و مدت زمان مورد نیاز برای دریافت مجوز نیز کمتر از یک ماه است.

بیات نژاد تصریح کرد: صدور مجوز فعالیت مهدهای کودک برای  اشخاص حقیقی زمان برتر از اشخاص حقوقی (شرکت ها و موسسات)  است، البته در صورت فراهم شدن شرایط مورد تایید کارشناسان سازمان بهزیستی و مهیا شدن استانداردهای مورد نیاز از طرف متقاضیان، مجوزهای لازم زودتر صادر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: سامانه الکترونیکی ثبت درخواست متقاضیان تاسیس مراکزی چون مهدکودک، مراکز شبه خانواده و همچنین مراکز مشاوره طی دو ماه آینده راه‌اندازی خواهد شد و درخواست‌ها به صورت دقیق به ثبت می‌رسند و در نهایت با سرعت بیشتری مورد بررسی قرار می‌گیرند.