دکتر نفیسه حسینی یکتا با اشاره به یکی از مصوبات جلسه هفتادوپنجم شورای عالی بیمه سلامت کشور که روز سه‌‌شنبه، سی‌ام مهر ماه با حضور وزیر بهداشت برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس این مصوبه، ویزیت پزشکان متخصص طب ایرانی با تعرفه ویزیت متخصص طبق استانداردهای ابلاغی وزارت بهداشت، به مدت یک سال در تعهد سازمان‌های بیمه‌گر پایه قرار گرفت.

وی به نتیجه رسیدن این امر مهم را نقطه عطفی در روند توسعه طب ایرانی دانست و افزود: این اقدام، در راستای اجرایی شدن بند 12 سیاست‌های کلی نظام سلامت ابلاغ ‌شده از سوی مقام معظم رهبری که بر توسعه و نهادینه کردن طب سنتی ایرانی تأکید دارد، انجام می‌‌‌شود.

معاون توسعه سلامت دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت تأکید کرد: کلید نهادینه کردن طب ایرانی، ادغام خدمات استاندارد این مکتب غنی درمانی در نظام سلامت کشور است و بیمه شدن خدمات، یکی از شاخص‌‌های ادغام از دیدگاه سازمان جهانی بهداشت به‌شمار می‌‌‌رود.

وی افزود: با این مصوبه، ویزیت بیماران توسط متخصصان طب ایرانی، تحت پوشش بیمه قرار می‌‌‌گیرد و تداوم این پوشش بیمه‌‌‌ای بعد از یک سال، منوط به مطالعه هزینه اثربخشی خدمت موردنظر است.

حسینی‌یکتا از در دستور کار قرار گرفتن تدوین بسته خدمات و حدود اختیارات متخصصان طب ایرانی بر اساس راهنماهای بالینی ابلاغی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبر داد و گفت: اجرای مصوبه پوشش بیمه‌‌‌ای ویزیت متخصصان طب ایرانی، منوط به تدوین بسته خدمات و تعیین حدود اختیارات آنان است که توسط معاونت درمان و با همکاری سازمان غذا و دارو و متخصصان طب ایرانی، آماده و تا 30 آبان ماه ابلاغ می‌‌‌شود.

معاون توسعه سلامت دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، تصویب پوشش بیمه‌‌‌ای ویزیت متخصصان طب سنتی را دستاوردی بزرگ و ارزشمند برای توسعه و نهادینه کردن طب ایرانی دانست و افزود: این مصوبه سبب می‌‌شود که خدمت صحیح و استاندارد، با سهولت بیشتری در اختیار مردم قرار گیرد و عموم جامعه بتوانند از مشاوره تخصصی در حوزه طب ایرانی و آموزه‌های این مکتب غنی طبی، بهره‌مند شوند.

وی اظهار امیدواری کرد: این دستاورد، آغازی برای تسریع روند ادغام خدمات طب سنتی در سطوح 2 و 3 نظام سلامت است که با نظر مثبتی که معاون درمان وزارت بهداشت به این موضوع دارند، به سرعت انجام خواهد شد.