به گزارش پارس ، به نقل ازفارس، حمیدرضا حاجی بابایی وزیر آموزش و پرورش در چهلمین گردهمایی مشترک مدیران کل آموزش و پرورش استان ها و اعضای شورای معاونان این وزارتخانه و چهارمین نشست این گروه در سال ۹۲ که در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد با اشاره به چاپ کتابچه ای تحت عنوان « نظام رتبه بندی حرفه ای معلمان و جذب و تأمین منابع انسانی» در راستای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، اظهار داشت: پیشنهاد نظام رتبه بندی حرفه ای معلمان و جذب و تأمین منابع انسانی آموزش و پرورش در راستای ابلاغ سیاست های کلی ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش از سوی مقام معظم رهبری و راهبردهای نقشه جامع علمی کشور به ویژه راهبرد ملی ۴ از راهبرد کلان ۲ مبنی بر ارتقای منزلت و صلاحیت حرفه ای و مرجعیت علمی و اجتماعی معلمان طی نامه ای به رئیس جمهور و دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شد که با تأیید رئیس جمهور در قالب لایحه به عنوان مهم ترین سند اعتلای منزلت اجتماعی معلمان مشتمل بر مقدمه، ماده واحده و ۲ تبصره با قید یک فوریت به مجلس ارائه شد.

وی افزود: این لایحه ضمن تأکید بر مستثنی نمودن معلمان از قانون مدیریت خدمات کشوری، پس از تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی و ابلاغ آن از سوی دولت اجرایی خواهد شد.

برای عملیاتی شدن نظام رتبه بندی لازم است مجلس شورای اسلامی نسبت به تصویب لایحه پیشنهادی دولت اقدام کند و از طرف شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز این نظام تأیید شود.

* ۱۵ تیر پایان زمان ثبت نام دانش آموزان/ تغییر تابلوی مدارس

وزیرآموزش و پرورش بر اتمام زمان ثبت نام مدارس تا ۱۵ تیرماه تأکید کرد و گفت: ۱۱ سیاست که در برگیرنده فعالیت های آماده سازی و اجرایی سند تحول و آغاز سال تحصیلی بود، به انجام رسید و بر این باوریم که مدیران باید با جدیت تمام این سیاست ها را اجرایی کنند.

وی با بیان اینکه طرح یک موضوع در کشور نیاز به کار دسته جمعی دارد تا در معرض دید عموم قرار گیرد، ادامه داد: تغییر تابلوی مدارس، ظاهر امر است و در باطن باید مهر، سربرگ نیز تغییر کند و این موضوع در ذهن مردم ماندگار شود.

به گزارش فارس، حاجی بابایی بیان کرد: مدارس باید به طور متوالی تا پانزدهم تیرماه و در طول ماه مبارک رمضان در روزهای دوشنبه و چهارشنبه دایر باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع ساماندهی نیروی انسانی در آموزش و پرورش با تأکید بر ضوابط اجرایی و اصلاح این تصور نادرست در بین مدیران که هر قدر نیروهای زیر دست آنها بیشتر باشد، دایره مدیریت آنان مهم تر است، گفت: باید از فرصت ها در حل مشکلات مردم استفاده شود؛ جای بازنشسته ها پر شود؛ نیروهای مازاد مراکز استان ها تعیین تکلیف شوند و مشکل کارمعین ها نیز باید با توجه به قانون ساماندهی صحیح برطرف شود.

وزیر آموزش و پرورش به پرداخت پاداش بازنشستگان سال ۹۱ تا میزان ۸۰۰ میلیارد تومان اشاره کرد و افزود: امسال برای اولین بار سرانه مدارس دارای ردیف بودجه ای به میزان ۷۰ میلیارد تومان شد که این مبلغ هر سال قابل افزایش است.

* میزان حضور مردم در انتخابات ملاکی برای سنجش اقتدار یک کشور است

وزیرآموزش و پرورش، میزان حضور مردم در انتخابات را ملاک و معیار مناسبی برای سنجش اقتدار یک کشور دانست.

وی با اشاره به حماسه سیاسی ۲۴ خرداد ماه افزود: ملت بزرگوار ایران در این روز دست به خلق حماسه سیاسی بزرگی زد که دنیا را تحت تاثیر قرار داد.

وزیرآموزش و پرورش با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری برای حضور همگانی در خلق حماسه سیاسی تصریح کرد: مردم ایران با این حماسه یک بار دیگر توطئه ها و مناقشاتی را که در کمین جمهوری اسلامی ایران وجود داشت، خنثی کردند و خون جدیدی را در رگ های نظام وارد کردند.

وی، انتخابات را پالایش خون برای کشور خواند و تأکید کرد: انتخابات با تمام سختی ها و مشکلاتی که دارد، زیبایی های جدیدی خلق می کند که انسان می تواند ابتدا خود و برنامه هایش و سپس برنامه های کشور و نگاه مردم به این برنامه ها را بررسی کند.

حاجی بابایی اضافه کرد: هر قدمی که در انقلاب برداشته می شود، یک قدم به جلو و به سمت موفقیت است؛ مانند چهار فصل که هر فصل نسبت به فصل پیش جلوتر است؛ بنابراین هر فردی در زمینه کاری خود باید تلاش کند که گام های خود را محکم تر و استوارتر از گذشته بر دارد.